TÉMA

GfK

Lidé chodí do obchodů méně než před pandemií, nakupují ale větší zásoby

Na změny v maloobchodu kvůli koronaviru si lidé podle Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) zvykli, neočekává se tak návrat do doby před pandemií. Lidé stále přicházejí do prodejen méně často, ale dělají větší nákupy. Oblíbené jsou i nadále nákupy na internetu. Obchodníci momentálně bojují se strachem zákazníků z budoucnosti, kteří odkládají nejen velké ale už i malé nákupy. Zásadní tak bude, jak moc budou chtít utrácet. Uvedli to prezident SOCR Tomáš Prouza a za výzkumnou agenturu GfK Ladislav Csengeri.
21. 6. 2021|

Nálada spotřebitelů v Německu se zhoršila. Snížení DPH nezabralo tolik, jak se čekalo

Nálada německých spotřebitelů se na konci léta zhoršila, vyplývá z průzkumu, který v pátek zveřejnil institut GfK. Přispělo k tomu hlavně očekávání slabších příjmů. Index nálady spotřebitelů za měsíc září se podle institutu snížil na minus 1,8 bodu z předchozích minus 0,2 bodu. Na Slovensku se pak ekonomická nálada druhý měsíc po sobě zlepšila.
28. 8. 2020|

Nálada spotřebitelů v Německu se po pandemii zlepšuje, ukazuje průzkum

V Německu se po pandemii zotavuje nálada spotřebitelů. Index důvěry na měsíc červen sice zůstal v záporném pásmu, ale zvýšil se z rekordně nízké květnové úrovně. Ukázaly to výsledky průzkumu, které zveřejnil německý institut GfK.
26. 5. 2020|

Spotřebitelská důvěra v Británii prudce klesla, němečtí vývozci automobilů jsou pesimističtí

Spotřebitelská důvěra ve Velké Británii kvůli obavám z dopadů koronaviru zaznamenala nejprudší pokles za více než 45 let a dostala se na nejnižší úroveň od února 2009. Ukazují to výsledky mimořádného průzkumu společnosti GfK, který se uskutečnil ve druhé polovině března. S největším pesimismem od roku 2009 hledí do příštích měsíců také němečtí vývozci automobilů. Nová studie ale zároveň ukazuje, že tamní kurzarbeit by mohl prudce zmírnit dopady pandemie na německou ekonomiku.
6. 4. 2020Aktualizováno6. 4. 2020, 15:48|

Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zlepšuje, ukázal průzkum

Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zlepšuje, výdaje domácností by tak mohly ke konci roku podpořit růst největší evropské ekonomiky. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK. Němci jsou optimističtější ve výhledu ekonomického růstu především díky předběžným signálům zmírnění obchodního sporu mezi USA a Čínou. Analytici přitom očekávali, že se nálada nezmění.
26. 11. 2019|

Zdravé potraviny jsou stále žádanější. Češi bohatnou a obchody zvyšují nabídku

V nákupních koších Čechů se stále častěji objevují tzv. zdravé potraviny. Souvisí to jednak s rostoucí popularitou zdravého životního stylu a vyššími příjmy, ale také se zvyšující se nabídkou prodejců. A data z obchodů pak ukazují, o co je největší zájem. To potom výrobce i řetězce motivuje k dalšímu rozširování nabídky. Kruh se uzavírá a přechází do spirály.
15. 6. 2019|

Pod vlastní značkou prodávají supermarkety hlavně šlehačky či popcorn. Pivo skoro vůbec ne

Někteří zákazníci se na ně stále dívají s nedůvěrou. Oceňují sice jejich nižší cenu, ale podezřívají nabízenou kvalitu. Přesto průzkumy naznačují, že privátní značky obchodníků jsou v posledních letech na vzestupu, který bude zřejmě pokračovat.
20. 4. 2019|

Téměř třetina domácností si loni finančně polepšila. Česko ale zůstává slevovou velmocí

Až 30 procent českých domácností zaznamenalo loni zlepšení své finanční situace, vyplývá z aktuálního průzkumu GfK. Lidé se tak nebojí utrácet. Meziročně se sice mírně snížil počet jejich návštěv obchodů, loni činila frekvence nákupů 331, ale narostla průměrná útrata. Za jeden nákup lidé zaplatili v průměru 249 korun.
16. 4. 2019|

Na trh s módou přišli noví hráči, obliba slev zůstává silná. Jak pět let prosperity míchalo kartami

Do světa módy vstoupily řetězce Lidl a Pepco, začal ústup asijských tržnic a stále více lidí při nákupu oblečení a obuvi kombinuje jak internet, tak kamenné prodejny. A zároveň s tím přetrvává fenomén slev. Pět tučných let, které Česko od roku 2014 jako celek zažilo, se projevilo i v módě. Tedy v byznysu, který stojí více než mnohé jiné na rychle se měnících nákupních zvycích a který musí pružně reagovat na čas krize nebo čas prosperity.
2. 4. 2019|