TÉMA

Zabezpečovací systém

Rychlé vlaky na zmodernizované trati nečekaně nouzově brzdí zabezpečovací systém

Vlaky na zmodernizované trati mezi Olomoucí a Šternberkem výrazně zrychlily. Železničáři ji zprovoznili v zimě. Od té doby tu ale řeší i komplikace. Jde o nouzové brzdění vlaků. Podle Správy železnic to souvisí se zabezpečovacím systémem ETCS.
16. 6. 2023|

Začíná přestavba tratě mezi Uničovem a Šumperkem, do prosince ji budou obsluhovat autobusy

Desetiměsíční výluka čeká od úterý cestující na trati mezi Šumperkem a Uničovem. Železnice zde projde velkou opravou a elektrizací. Dělníci budou opravovat také zastávky, které budou nově bezbariérové. Rekonstrukce za tři miliardy korun navazuje na opravenou železnici mezi Uničovem a Olomoucí. Půjde o první regionální trať v zemi, kde bude fungovat zabezpečovací systém ETCS.
14. 2. 2022Aktualizováno14. 2. 2022, 19:47|

Před 180 lety se prohnal první vlak Přerovem. Kromě oblaku páry přivezl i rozvoj průmyslu

Před 180 lety projel Přerovem první vlak. Souprava do města zamířila z Uherského Hradiště, cestu zdolávala dvě hodiny. Přerovské nádraží si díky tomu připsalo několik prvenství, například první elektrodynamické zabezpečovací zařízení v Rakousku-Uhersku. Kromě toho stavba železnice přilákala do města nové obyvatele i průmysl.
1. 9. 2021|

Železnice bez parních lokomotiv? Nový zabezpečovací systém nás zlikviduje, bojí se jejich majitelé

Spolky, které provozují historické vlaky, se obávají nového zabezpečovacího systému, který zavádí Správa železnic (dříve SŽDC). Nejenže zařízení, která budou muset být v lokomotivách povinně, stojí miliony korun, do některých starých typů instalovat ani nejdou.
23. 1. 2020|

Starý železniční kolos v Branticích dosloužil, skončí v muzeu. Výpravčí ho používali osmdesát let

Zabezpečovací zařízení Einheit na železniční stanici v Branticích na Bruntálsku sloužilo výpravčím vlaků od dob druhé světové války. Několikatunový kolos spolu s návěstidly v úterý demontovali drážní hasiči, a poté ho převezli do Železničního muzea moravskoslezského v Ostravě. Historický unikát nahradí nový zabezpečovací systém, fungovat by měl začátkem srpna.
2. 7. 2019|

Na chybující strojvedoucí by měla dohlížet technika, zavedení nového zabezpečovače však potrvá ještě dlouho

Strojvedoucí se po sérii mimořádných událostí na železnici ocitli ve středu pozornosti politiků i odborné veřejnosti. Chystá se pro ně zpřísnění podmínek, avšak generální ředitel Správy železniční dopravní cesty připustil, že nelze vše házet jenom na ně. Problém je i na straně infrastruktury, která stále nemá nejnovější evropský zabezpečovací systém. Sami strojvedoucí si pak stěžují i na pracovní podmínky, podle předsedy jejich odborů bývá obvyklou obětí zpoždění vlaků jejich přestávka. Dění na české železnici se věnovalo úterní Interview ČT24 i pořad 90' ČT24 se zástupci SŽDC, Drážního úřadu, Drážní inspekce i odborů.
7. 3. 2019|