Centrem Lyonu od soboty jezdí zatím dvě soupravy. Jejich okruh měří 10 kilometrů a s pěti zastávkami ho zvládnou ani ne za čtvrt hodiny. Lidé v Lyonu tak mohou naplno využít, co se dlouho testovalo v jiných městech Francie nebo Švýcarska.
Každý minibus je vybaven laserovými detektory, kamerami nebo elektronikou, které snímají a analyzují veškerý pohyb v blízkosti vozu. „Součásti soupravy je množství čidel, které přesně určí jejich polohu i to, co se kolem nich aktuálně děje. Technologie je dostatečně schopná vyvarovat se případných kolizí,“ zmiňuje Christophe Sapet, jehož firma inteligentní autobusy vyvinula.
Přesto se nabídky zájemců už nyní počítají na desítky. Firma plánuje vyvinout o něco větší modely s kapacitou 20 pasažerů. Jejím konstruktérům tím prý ale palivo rozhodně nedojde. „Dalším krokem je osobní automobil bez řidiče. Můžeme konkurovat Googlu nebo Uberu. Provoz aut bez řidiče v centech francouzských měst může být realitou už roce 2018,“ tvrdí Sapet.
Vývojáři se každopádně mohou inspirovat v městské dopravě. Na podobné technologii už funguje provoz na dvou linkách pařížského metra nebo u nadzemky v Londýně.