Nový iPhone utrpěl tvrdou kritiku od vlivného časopisu

San Francisco - Vlivný americký časopis Consumer Reports nedoporučuje nákup telefonu iPhone 4, který s velkou pompou uvedla na trh společnost Apple. Časopis po testech přístroje zjistil, že iPhone 4 má více nedostatků, a to včetně hardwarových. Zpochybnil i tvrzení firmy, která dosavadní kritiku, že přístroj ztrácí signál, sváděla na softwarovou chybu. V USA už kvůli závadám padlo i několik žalob na Apple.

Apple za první tři dny od uvedení na trh prodal přibližně 1,7 milionu přístrojů iPhone 4. Někteří uživatelé si záhy začali stěžovat, že přístroj v určitých situacích ztrácí signál. Apple tvrdil, že je to jen softwarová záležitost, kterou půjde odstranit. Časopis však nechal udělat testy, podle nichž je prý zřejmé, že přístroj je osazen nevhodnou anténou.

Přístroje iPhone 4 je možné ve Spojených státech používat pouze v síti operátora AT&T. Časopis uvedl, že tato síť ale nemusí být nezbytně hlavním viníkem, který je za problémy přístroje zodpovědný. Kvůli špatné anténě se uživatelům stává, že mají slabý signál, a tedy špatný příjem. Výjimkou nejsou ani úplné výpadky hovorů.

Kritika může ovlivnit velké množství lidí

Analytik společnosti Kaufman Bros Shaw Wu řekl, že ho postoj časopisu k novému přístroji iPhone překvapuje. Doporučení, která časopis vydává, jsou pro řadu lidí důležitým vodítkem před nákupem, takže verdikt časopisu musí brát Apple velmi vážně. Lze tedy předpokládat, že zamítavé doporučení může mít vliv na prodejnost přístroje. „Consumer Reports je publikace, která má respekt. Toto by mohlo mít vliv na prodej přístrojů iPhone,“ podotkl Wu.

Časopis Consumer Reports patří k neziskovým organizacím a zkoumá kvalitu široké škály zboží, od automobilů po televizory. Časopis testoval i další telefonní přístroje, včetně iPhone 3GS od stejného výrobce, ale i přístroj Pre, jehož výrobcem je jiná americká společnost Palm. Žádný z testovaných přístrojů problémy se ztrátou signálu neměl.