Vuitton se známým heslem „sex sells“ u Francouzek narazil

Paříž – Šokující pojetí ženy. Tak zní výtka řady francouzských političek i dalších žen na adresu výrobce luxusního zboží Louis Vuitton, jehož provokativní tříminutový reklamní klip k nové kolekci dámské módy ukazuje modelky, jak smyslně a polonahé postávají na chodnících Paříže. Podle kritiků reklama nehorázně bagatelizuje a přikrášluje úděl prostitutek. Firma Louis Vuitton na výtky nereagovala.

„Ženská těla nejsou na prodej. Prostituce není okázalost ani elegance, ale je spojena s násilím a nelidskostí, které nelze ignorovat,“ zlobí se několik francouzských političek v prohlášení, které zveřejnila místní média. „Jedna věc je jistá. Pouliční prostitutky nosí jen zřídka norkový kožich a už vůbec ne značky Louis Vuitton,“ uvedla redaktorka deníku Libération. Podle advokátky Dominique Attiasové jde o velmi šokující pojetí ženy.

V klipu vystupují například Kate Mossová, Cara Delevingneová, Georgia May Jaggerová, Magdelena Frackowiaková, Edie Campbellová, Saskia de Brauwová, Isabeli Fontantová a Lily McMenamyová.

Firma Louis Vuitton některé Francouzky nepříjemně překvapila již při nedávném představení kolekce na módní přehlídce. Modelky byly silně nalíčené, některé v průhledném spodním prádle, jedna dokonce šla po módním molu s obnaženým ňadrem.