Ostrava zmodernizuje silnici i tramvajovou trať v Hlučínské ulici. Řidiče čekají objížďky

Město Ostrava spolu se svým dopravním podnikem za více než 110 milionů korun zmodernizují více než osm set metrů dlouhý úsek Hlučínské ulice v části Přívoz. Součástí bude změna konstrukce tramvajové trati a také přestavba zastávky Důl Odra. Kvůli stavbě bude ulice od prvního září uzavřena a řidiči budou muset jezdit objížďkami, uvedli náměstkyně ostravského primátora Zuzana Bajgarová (ANO) a generální ředitel dopravního podniku Daniel Morys.

„Nejedná se o opravu, ale o modernizaci, protože starou trať měníme za úplně novou technologii. Bude zde pevná jízdní dráha, která bude tišší,“ upozornil ředitel.

Šéf technického úseku Dopravního podniku Ostrava Martin Chovanec řekl, že většina současných tratí je postavena v konstrukci takzvaného kolejového roštu, kdy kolejnice jsou upevněny na jednotlivých pražcích. „Nová, modernizovaná konstrukce je kontinuální betonová deska, na které je kolejnice zalita do betonu a daleko lépe podepřena. Proto je trať daleko trvanlivější. Navíc celá konstrukce je osazena množstvím prvků, které výrazně snižují vibrace a hlučnost provozu,“ upřesnil.

Autobusová zastávka Důl Odra se nyní nachází kus od tramvajového nástupiště, nově bude zastávka sdružená. „Tudíž tam budou moci stavět i naše autobusové linky. Poskytneme další komfort cestujícím díky tomu, že zastávka bude bezbariérová,“ doplnil Morys.

Všechny úpravy proběhnou najednou

Bajgarová řekla, že město pro modernizaci ulice vypsalo společnou zakázku s dopravním podnikem, aby se všechny stavby v místě dělaly najednou a zároveň v návaznosti na opravu blízkého mostu přes řeku Odru. Kvůli té musí v posledních měsících lidé cestující mezi Hlučínskem a Ostravou jezdit objížďkami. „Pro nás je absolutní základ to, aby ve chvíli, kdy se petřkovický most otevře, jsme znovu nezavřeli průtah z Hlučína směrem do centra města,“ řekla.

Modernizace ulice a její uzávěra začnou prvního září. Týkají se úseku od sadu Boženy Němcové po křižovatku s Palackého ulicí. „Výluka tramvajové dopravy bude trvat až do 11. prosince. Pokud se potvrdí všechny předpoklady, tak v prosinci tramvajovou trať spustíme, nicméně dokončovací stavební práce budou pokračovat až do jarních měsíců,“ zmínil Morys.

Smyčka Vřesinská je skoro hotová

Místo tramvají budou na smyčku Hlučínská jezdit náhradní autobusy, odklonem budou jezdit i autobusové linky 24, 32, 33, 34, 52, 56, 66, 67 a 68. 

Morys připomněl, že ke konci se naopak blíží rekonstrukce smyčky Vřesinská na opačném konci města. „Práce běží podle harmonogramu a my předpokládáme, že prvního září znovu spustíme tramvajový provoz,“ řekl.

Tramvajová smyčka Vřesinská před rekonstrukcí
Zdroj: Jaroslav Ožana/ČTK

Objížďkami budou muset kvůli modernizaci v Hlučínské jezdit i ostatní řidiči, místní obyvatelé se ke svým domům dostanou z Nádražní a Muglinovské ulice, nebo objížďkou po Slovenské ulici. Jakmile to stavba dovolí, budou se jednotlivé pruhy Hlučínské ulice pro dopravu uvolňovat.