
Události v regionech: Do Jaroměře znovu jezdí vlaky, výluky ale pokračují
Jaroměř je jednou z nejvýznamnějších železničních křižovatek na severovýchodě Čech, ale od letošního června tam žádné vlaky nejezdily. Kvůli rozsáhlé rekonstrukci nádraží byly výluky na všech třech tratích, které do Jaroměře vedou.
V tomto týdnu opět přijel do Jaroměře vlak. Jezdí ale po dosud jediné opravené části trati. V železniční stanici mezitím zmizely koleje na Trutnov a Liberec. Podloží u nádražní budovy před stavbaři zkoumají archeologové. „Před námi jsou ještě výstavba prvního nástupiště i pokládka liché skupiny kolejí,“ popsal současný stav Radomil Novák ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
Rej autobusů náhradní dopravy před nádražní budovou tak nekončí.
Řada výluk
Na trase rychlíků Pardubice–Liberec se dokonce nemění vůbec nic. Cestující z nich musí přestupovat do autobusů již v Hradci Králové, které jezdí až do Dvora Králové nad Labem. Je sice možné dojet autobusem i z Jaroměře do Dvora Králové, tyto spoje ale nečekají na jaroměřském nádraží na příslušné vlaky a ujíždějí jim. Na trase z Hradce do Dvora Králové se náhradní autobusy musí vyhýbat uzavírce na silnici I/33, kde se u Holohlav jezdí kyvadlově jedním pruhem.
Od 31. října bude ještě hůře. Začne ještě jedna výluka, a to mezi Náchodem a Policí nad Metují. Cestující, který by chtěl jet vlakem z Jaroměře do Police, si tudíž do vlaku vůbec nesedne, protože celou trasu absolvuje náhradním autobusem.
Výluka úseku Náchod – Police nad Metují potrvá týden, skončí tedy 6. listopadu. Již o čtyři dny dříve skončí i výluka mezi Českou Skalicí a Starkočí. Na jaroměřském nádraží se ale bude pracovat až do 14. prosince, tedy dne, kdy skončí platnost nynějšího jízdního řádu. Rychlíky Pardubice–Liberec nebo Praha–Trutnov tedy začnou jezdit bez omezení až s počátkem platnosti nového jízdního řádu.
Cestování přes Jaroměř navíc ztěžuje sousedící stavba autobusového terminálu. Město má hotové dílo převzít na konci roku. „Dělají se intenzivní práce s obrubami, protože se chystá pokládka živičných povrchů,“ uvedl místostarosta Jaroměře Jiří Kubina (za ANO).
Celková obnova železniční stanice Jaroměř za 900 milionů korun má být dokončena v srpnu příštího roku.