Skončila oprava tahu mezi Třincem a Českým Těšínem. Silnice unese větší nápor aut

Po více než roce skončila rekonstrukce frekventované krajské silnice II/468 mezi Třincem a Českým Těšínem včetně navazujících ulic Těšínské a Nádražní v Třinci. Náklady na opravu téměř pěti kilometrů cest dosáhly 74 milionů korun.

Součástí rekonstrukce byla i modernizace tří opěrných zdí naproti vlakovému nádraží v Třinci, sdělila mluvčí třinecké radnice Šárka Szlaurová.

Podle hejtmanova náměstka pro dopravu Jakuba Unucky (ANO) se díky rekonstrukci zesílila únosnost komunikace, což je žádoucí vzhledem ke stále intenzivnější dopravě. „Nejen kvůli bezpečnosti, ale i z estetických důvodů byla do projektu začleněna rekonstrukce tří zárubních zdí. Ta nejkratší z nich měří 84 metrů, nejdelší má 424 metrů. Kdo si pamatuje, jak ty zdi vypadaly před rekonstrukcí, jistě nový vzhled ocení,“ uvedl Unucka.

Původní podoba dopravní tepny
Zdroj: Město Třinec

Třinecká primátorka Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec) uvedla, že šlo o jednu z nejvýznamnějších investičních akcí na území města. „Dlouhodobě jsme usilovali o to, aby příjezd do Třince ve směru od Českého Těšína získal estetičtější podobu. Samotná příprava stavby trvala několik let, než se nám společnými silami podařilo dokončit majetkoprávní vypořádání týkající se zejména zdí,“ uvedla primátorka.

Cesta zůstala po dobu oprav průjezdná

Současně s opravou silnice a zdí se v jednu chvíli rovněž stavěly a opravovaly chodníky v Těšínské a Nádražní ulici a v závěru se také dělaly přípravné práce na výstavbu cyklostezky. Primátorka uvedla, že koordinaci staveb bylo třeba pečlivě připravit. Město chtělo, aby rekonstrukce důležité dopravní tepny mezi Třincem a Českým Těšínem začala až po zprovoznění obchvatu Třince a aby silnice zůstala průjezdná po celou dobu stavebních prací.

„Proto jsme se s investorem a zhotovitelem dohodli na částečném omezení provozu. A to i za cenu toho, že práce potrvají o něco déle. Děkujeme řidičům za trpělivost a pochopení, výsledek stojí za to,“ uvedla Palkovská.

Většinu nákladů pokryla evropská dotace, desetinu zaplatil Moravskoslezský kraj. Hejtmanův náměstek pro finance a investice Jaroslav Kania (ANO) uvedl, že předpokládané náklady neměly přesáhnout 70 milionů korun, ale po začátku prací se objevily komplikace. „V tomto případě šlo o nevyhovující podloží v úseku dlouhém 600 metrů. To stávající se muselo odtěžit a nahradit novými štěrkovými vrstvami,“ uvedl Kania.