Skončila oprava tahu mezi Třincem a Českým Těšínem. Silnice unese větší nápor aut

Po více než roce skončila rekonstrukce frekventované krajské silnice II/468 mezi Třincem a Českým Těšínem včetně navazujících ulic Těšínské a Nádražní v Třinci. Náklady na opravu téměř pěti kilometrů cest dosáhly 74 milionů korun.

Součástí rekonstrukce byla i modernizace tří opěrných zdí naproti vlakovému nádraží v Třinci, sdělila mluvčí třinecké radnice Šárka Szlaurová.

Podle hejtmanova náměstka pro dopravu Jakuba Unucky (ANO) se díky rekonstrukci zesílila únosnost komunikace, což je žádoucí vzhledem ke stále intenzivnější dopravě. „Nejen kvůli bezpečnosti, ale i z estetických důvodů byla do projektu začleněna rekonstrukce tří zárubních zdí. Ta nejkratší z nich měří 84 metrů, nejdelší má 424 metrů. Kdo si pamatuje, jak ty zdi vypadaly před rekonstrukcí, jistě nový vzhled ocení,“ uvedl Unucka.

Původní podoba dopravní tepny
Zdroj: Město Třinec

Třinecká primátorka Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec) uvedla, že šlo o jednu z nejvýznamnějších investičních akcí na území města. „Dlouhodobě jsme usilovali o to, aby příjezd do Třince ve směru od Českého Těšína získal estetičtější podobu. Samotná příprava stavby trvala několik let, než se nám společnými silami podařilo dokončit majetkoprávní vypořádání týkající se zejména zdí,“ uvedla primátorka.

Cesta zůstala po dobu oprav průjezdná

Současně s opravou silnice a zdí se v jednu chvíli rovněž stavěly a opravovaly chodníky v Těšínské a Nádražní ulici a v závěru se také dělaly přípravné práce na výstavbu cyklostezky. Primátorka uvedla, že koordinaci staveb bylo třeba pečlivě připravit. Město chtělo, aby rekonstrukce důležité dopravní tepny mezi Třincem a Českým Těšínem začala až po zprovoznění obchvatu Třince a aby silnice zůstala průjezdná po celou dobu stavebních prací.

„Proto jsme se s investorem a zhotovitelem dohodli na částečném omezení provozu. A to i za cenu toho, že práce potrvají o něco déle. Děkujeme řidičům za trpělivost a pochopení, výsledek stojí za to,“ uvedla Palkovská.

Většinu nákladů pokryla evropská dotace, desetinu zaplatil Moravskoslezský kraj. Hejtmanův náměstek pro finance a investice Jaroslav Kania (ANO) uvedl, že předpokládané náklady neměly přesáhnout 70 milionů korun, ale po začátku prací se objevily komplikace. „V tomto případě šlo o nevyhovující podloží v úseku dlouhém 600 metrů. To stávající se muselo odtěžit a nahradit novými štěrkovými vrstvami,“ uvedl Kania.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 3 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 3 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
včeraAktualizovánovčera v 18:56

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
včeraAktualizovánovčera v 15:53

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
včera v 15:48

Soud zrušil Praze pokutu za loterijní vyhlášku, vše se bude znovu posuzovat

Krajský soud v Brně zrušil pokutu 2,679 milionu korun, kterou v roce 2022 vyměřil Praze Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a o rok později ji potvrdil předseda úřadu Petr Mlsna. V pátek o tom informovala mluvčí soudu Klára Belkovová. Soud zrušil rozhodnutí první i druhé instance a věc vrátil úřadu k novému posouzení.
včera v 15:11

Za letní blackout mohl souběh nesouvisejících událostí, uvedl ČEPS

Společnost ČEPS oznámila, že masivní výpadek elektřiny v Česku z letošního 4. července způsobil unikátní souběh dvou nesouvisejících událostí. Jednou byl mimo jiné pád fázového kabelu na vedení V411 kvůli chybné montáži, další pak náhlý pokles výkonu elektráren a výpadek zdrojů v severozápadních Čechách. Výpadek v létě postihl velkou část tuzemska – bez elektřiny se dočasně ocitla část Prahy a čtyři další kraje.
včeraAktualizovánovčera v 15:09

Těžbě lithia na Cínovci nestojí nic v cestě, uvádí studie

Těžbě lithia na Cínovci v Krušných horách a zpracovatelskému závodu v Prunéřově na Chomutovsku nebrání žádné technologické překážky, ukázala studie proveditelnosti. Informoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ Roman Gazdík. O realizaci rozhodnou akcionáři Geometu, kterými jsou Severočeské doly a australská EMH. Celková investice je odhadována na více než 42 miliard korun, což by ji řadilo mezi tři největší investice do tuzemského průmyslu v posledních letech.
včera v 13:47
Načítání...