Vozovka na nově vybudovaném mostu je kvůli špatnému podloží plná trhlin a deformací, dokonce hrozí sesuv svahu. Stavba stála 30 milionů, oprava vyjde na dalších deset milionů. „Uplatnili jsme reklamaci, domníváme se, že by to měl uhradit zhotovitel,“ tvrdí náměstek středočeského hejtmana Miloš Petera.
Stavební firma však odpovědnost za chyby odmítá, a nechce proto ani trhliny opravit. „Není totiž vyžadována oprava, ale rekonstrukce vedoucí k podstatnému zvětšení objemu prací oproti zadávací dokumentaci,“ vysvětlil mluvčí firmy Stavby mostů Praha Pavel Kameník.
Zatímco se kraj a stavební firma nedokážou dohodnout a chystají se k soudu, obyvatelé Nelahozevsi si zvykají na život v rozdělené obci. Kvůli uzavřenému mostu se z jedné části do druhé dostávají velmi komplikovaně. „Pokud lidé bydlící v ulici Zagarolská potřebují dojet na poštu, na obecní úřad, nebo nakoupit, musí volit objížďku,“ vysvětluje místostarosta obce Josef Kukla. Denně tak najednou desítky kilometrů navíc.
Raději než zdlouhavou objízdnou trasu přes Kralupy nad Vltavou ale většina řidičů volí zkratku vedoucí úzkou ulicí Pod Strání. Obyvatelům obce se tu pod okny prohání jedno auto za druhým. „Kdyby aspoň dodržovali rychlost. Mně už tady přejeli psa, sousedovi kočku,“ stěžuje si jeden ze sousedů Martin Kajínek.
Když Stavby mostů Praha reklamaci neuznaly, vypsal kraj nový tendr. Nyní se hledá jiná firma, která nadjezd opraví. Do soutěže se ale přihlásil jenom jeden zájemce. Kraj proto bude muset výběrové řízení zrušit a vypsat ho znovu. Tím se zprovoznění mostu zase o několik měsíců oddaluje.
