V Chromu lze nyní brouzdat po internetu bez rušivé reklamy

Reklamy přes celou obrazovku nebo ty, které se drží jednoho místa na obrazovce. Případně automatické spouštění zvuku a videa. Kdo používá na svých mobilních zařízeních a na počítačích Google Chrome, už by nově takové reklamy neměl vídat.

„Zatímco většina reklamy na webu respektuje pravidla uživatelského prožitku (UX), v průběhu let jsme od našich uživatelů stále častěji slyšeli, že určitý typ reklamy může být obzvlášť rušivý. Jak jsme oznámili v červnu, Chrome bude řešit tento problém odstraněním reklamy, která nesplňuje standardy Koalice pro lepší reklamy,“ uvedli na svém blogu Chromium zástupci společnosti.

Vývojáři vytvořili skupinu 40 tisíc uživatelů internetu ze Severní Ameriky a Evropy, u kterých zkoumali, který typ reklamy považují na nejrušivější. Mezi těmi nejhoršími se umístily reklamy, které zaplňují celou stránku, blikají, samy od sebe přehrávají zvuk a video, nebo ty, které se začnou přehrávat až po odpočtu.

Vadily také reklamy, které se přilepily na jedno místo na obrazovce. Jen malý počet problémů je způsobený inzercí samotnou – většinou je chyba na straně majitele stránky, který například umisťuje reklamu ve špatném formátu, nebo jí má na stránce prostě moc.

Datum spuštění této funkce připadlo právě na 15. února 2018. Stránky jsou vyhodnocovány na základě analýzy vzorků stránek z webu. V závislosti na tom, kolik porušení standardů pro inzerci bude nalezeno, bude web vyhodnocen na třístupňové škále.

Stav hodnocení bude přístupný a majitelé stránek dostanou jednak upozornění na vyhodnocení a také šanci své prohřešky napravit. Pokud se tak nestane do 30 dní, Chrome jejich reklamy zablokuje.

Když bude na webu alespoň jedna žádost o zobrazení reklamy zablokována, Chrome zobrazí uživateli zprávu, že došlo k blokování reklam spolu s možností „povolení reklam na tomto webu“. Uživatelům Androidu se zobrazí upozornění v dolní části displeje.