Světla velkoměsta uchvátila fotografa Davida Gaberleho natolik, že za nimi cestoval postupně po deseti světových metropolích. Při fotografování se zaměřil na hru stínů, světel a odrazů. Ze snímku vznikla také kniha, která světlo odráží v názvu – Metropolight. Debutové publikace si všimli i redaktoři britského deníku The Guardian. Na projektu začal Gaberle pracovat před dvěma lety a zpočátku pro něj bylo focení i určitou formou autoterapie.
David Gaberle šel za světlem do deseti metropolí
David Gaberle o projektu Metrolight: „Měl jsem problém, protože jsem měl potřebu vnímat všechny informace ve veřejném prostoru, tzn. když jsem byl v metru, tak mě rušilo, kolik je tam lidí, kolik se tam odehrává zvuků.
Bavil jsem se o tom s kamarádkou a ona mi řekla: Nějak si to změň, udělej si z toho skeč nebo si k tomu něco napiš. Začal jsem si nosit foťák a hrozně rychle se mi ulevilo, protože jsem se odstřihnul, zredukoval jsem okolní prostředí do malého obdélníku. A když jsem zjistil, jakou má foťák moc, nadchnul jsem se, začal jsem se zajímat o focení – a fotit.
Asi nejsilnější pro mě byl New York a Tokio. New York má spoustu energie, která nabíjí. Tokio není tak agresivní, ale je pro mě vizuálně zajímavé. Přišlo mi, že se mi tam dařilo dělat nejlepší fotky. Zásadní pro mě všude bylo světlo, proto je i v názvu knihy. Světlo je pro mě prostředek, jakým můžu zdůraznit, co je důležité. Často si hraju s odrazy.“