Na opravě brněnského nádraží pracují dělníci. Přistaví obchody, zkulturní podchod

Práce na podchodu příjezdové haly brněnského hlavního nádraží vrcholí. Hotovo by mělo být ještě v prosinci, cena je zhruba 10 milionů korun. Opravuje se také levé křídlo výpravní budovy, kde je konec rekonstrukce naplánovaný na druhou polovinu příštího roku. Historický ráz objektu zůstane zachovaný. Náklady vyjdou zhruba na 130 milionů korun.

Vedle nádraží vzniká přístavba s obchody a restaurací
Zdroj: ČT24

Budova brněnského hlavního nádraží je během prací cestujícím přístupná, uzavřené je ale její levé křídlo, které se opravuje. Po dokončení rekonstrukce tam přibude několik obchodů, restaurace i nová přístavba.

„Chceme zvýšit komfort pro návštěvníky nové výpravní budovy, nabídnout větší rozsah služeb, dřív na terase byly jen stánky. Myslím, že přístavba nabízí i lepší estetický dojem,“ řekl předseda představenstva Brno new station development (BNSD) Ivo Vrzal.

Komplikovaná je vzhledem ke stáří budovy statika, některé objekty jsou navíc v jiných pozicích než v projektu. A nutné jsou i konzultace s památkáři. „Dokončujeme nejhrubější bourací práce, budeme pokládat ležatou kanalizaci a postupně se stahovat do interiéru, kde je čím dál víc práce,“ vyjmenoval projektový manažer BNSD Michal Gottwald.

Do podchodu zatékalo, poškozené byly i obklady
Zdroj: ČT24

Za 60 let podchod k nástupištím zpustl

Opravuje se také podchod brněnského hlavního nádraží. „Měli jsme tady na začátku spoustu suti, několik desítek tun, které jsme museli vyvážet v nočních výlukách. Horší to bylo při betonáži, tam jsme přemýšleli, jak sem dostat směs, nakonec jsme ve zdi vyvrtali otvor přes parkoviště,“ popsala technická ředitelka firmy Firesta Gabriela Šoukalová.

Ještě je potřeba doladit osvětlení. Cestující by podchodem měli na nástupiště znovu procházet do konce prosince. „Podchod byl zřízený v roce 1956, za 60 let existence byl velmi degradovaný. Došlo k poškození nosných vrstev, zatékalo do něj, původní keramické obklady nebyly v bůhvíjakém stavu,“ uvedl ředitel oblastního ředitelství Správy železnic Brno Libor Tkáč.

I příští rok se na nádraží dělníci vrátí znovu, pracovat budou na pátém a šestém nástupišti. Pokračovat budou i ve výpravní budově, na řadu totiž postupně přijde i pravé křídlo.

Při opravách podchodu museli dělníci odvézt desítky tun suti
Zdroj: ČT24