Nejspokojenější jsou klienti pojišťoven Allianz a Generali

Praha - Nejspokojenější klienty mají mezi pojišťovnami v Česku Allianz a Generali, jak vyplývá z průzkumu společnosti EPSI Rating, zaměřeným na majetkové a neživotní pojištění. Největší nárůst spokojenosti vyjádřili zákazníci ČSOB Pojišťovny, naopak u klientů České pojišťovny spokojenost klesla. Nárůst spokojenosti vyjádřili i klienti Allianz a Kooperativy, uvedla na základě svého měření organizace Epsi Rating, která zjišťovala spokojenost a loajalitu zákazníků v českém pojišťovnictví se zaměřením na majetkové pojištění.

Trend spokojenosti zákazníků v neživotním pojištění zůstal podle Epsi v porovnání s rokem 2007 stabilní. Index dlouhodobé spokojenosti klientů českých pojišťoven činil průměrně 71,8 bodu. Současně se snížila loajalita v sektoru majetkového pojištění. Nejlépe na tom prý byly v tomto ohledu u zákazníků Allianz a Kooperativa, největší pokles zaznamenala opět Česká pojišťovna.

Spokojenost v oblasti pojišťoven v roce 2011 je v porovnání se sektorem bank v ČR na podobné úrovni. Na rozdíl od bank se v tomto období na udržení hodnoty odvětvového indexu spokojenosti společně podíleli i tzv. velcí hráči na trhu, a to zejména Allianz, Kooperativa a ČSOB Pojišťovna.

Video Komentář Jitky Jakubcové
video

Komentář Jitky Jakubcové

„Měření probíhá podle švédského standardu. Zjišťujeme telefonickým dotazováním statisticky relevantní vzorek klientů,“ říká ředitelka EPSI Research Czech Republic Jitka Jakubcová. Epsi Index je analytickým nástrojem nefinančního hodnocení kvality a výkonnosti institucí. Je založen na modelování toho, jak zákazníci hodnotí vnímané atributy ovlivňující jejich loajalitu a spokojenost.