Šest tuzemských bank spustilo možnost poslání platby skrze telefonní číslo. Služba platby na kontakt má za cíl transakce zjednodušit a omezit chyby při jejich zadávání. Registr přitom spravuje centrální banka. Další dvě banky se spuštěním služby počítají v průběhu příštího roku.
Peníze lze nově poslat i přes telefonní číslo. Šestice bank zavedla nový způsob plateb
Několika tisícům klientů bank se během úterý v jejich mobilním bankovnictví objevilo oznámení o registraci k využití platby na kontakt. Zápis je přitom nutný k tomu, aby bylo možné platby na telefonní číslo přijímat, zatímco k odesílání peněz potřeba není. Je však nutné být klientem jedné ze šesti bank, které službu spustily – Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka a Raiffeisenbank.
„Člověk si vybere, že chce platbu na kontakt, a potom může sám vyplnit číslo, nebo si číslo může vybrat ze svého telefonního seznamu. My mu poté řekneme, jestli dotyčný v registru je, nebo není. Pokud v registru je, tak mu umožníme platbu provést,“ uvedl ředitel divize produktů a inovací v Air Bank Jiří Suchý.
Transakce na telefonní číslo jsou přitom omezeny výškou částky, platit tímto způsobem je totiž možné od jedné koruny do pěti tisíc. Limit je takto nastaven nejen kvůli bezpečnosti, ale také proto, že taková míra částek je nejžádanější. Do budoucna by se však mohl upravit, a to stejně jako další parametry služby.
„To telefonní číslo musí být buď z České republiky, nebo ze Slovenska. Tady se nabízí rozvoj, aby to telefonní číslo mohlo být odkudkoliv na světě. Je to jen na tuzemské platby v českých korunách. I tohle je oblast, o které by šlo uvažovat,“ podotkl ředitel sekce řízení rizik a podpory obchodů Jan Schmidt z České národní banky.
Stejně tak by jednou mohlo být možné posílat platby na e-mailovou adresu.