Prototyp L-39 Nové Generace je v současnosti rozpracovaný trup bez motoru, technici se připravují na jeho montáž. Aero charakterizuje cvičný letoun jako schopný „díky pokročilé avionice zastat ve výcvikové osnově roli základního, pokračovacího i LIFT výcvikového letounu.“
Navazuje na aerodynamický koncept současných L-39, je ale vyráběn s pomocí nových technologií a obsahuje moderní systémy. Propracovaná navigace a velké multifunkční displeje jsou podle servisního technika Karla Kédla pro pilota pohodlnější. „Zmizí také okrajová palivová nádrž a palivo bude v integrální nádrži v křídle,“ přibližuje další ze změn vedoucí výroby Jiří Linka.

Aero Vodochody chystá L-39 Nové Generace
Jako jednu z možností Aero Vodochody nabízí stávajícím klientům instalaci nového motoru i avioniky do strojů L-39, které v současnosti využívají. Prodlouží tím nejen životnost letadel, ale především výrazně ušetří.
- Poslední nová cvičná letadla vyrobilo Aero Vodochody v roce 1993, tehdy je dostala thajská armáda