Pracovnice krizového centra, které zpočátku telefony obsluhovaly, zažily největší nápor v pátek odpoledne a večer. „Za prvních devět hodin provozu do pátečních 22:00 zavolalo na linky asi 600 lidí. Během 24 hodin to bylo celkem 750 hovorů,“ uvedl mluvčí záchranářů Mojmír Humpl.
Řada volajících se ocitla v krizové situaci a potřebovala citlivý přístup pracovnic. Tito lidé podle Humpla proto dostali také informaci o místě, kde mohou vyhledat psychologickou pomoc. Cestující, kteří srážku ve Studénce přežili a týž den odpoledne dojeli do Prahy, mohli zamířit například do improvizovaného krizového centra Českých drah na holešovickém nádraží.
Počet hovorů prudce klesl v noci z pátku na sobotu, když už policie znala jména většiny obětí nehody a ostatní našli své blízké či příbuzné v nemocnicích. V současnosti už policie ztotožnila všechny mrtvé. Mezi zemřelými jsou dva cizinci, žena z Polska a muž z Ukrajiny.
V sobotu po 13:00 přestali linku obsluhovat lidé z krizového centra a linky byly přepojeny na operační pult hasičů na centrum tísňového volání. Linky budou podle Humpla fungovat nejméně do konce příštího týdne.
„Dnes začnou lidé z krizového centra obcházet ostravské nemocnice a nabízet pomoc lidem, kteří se zotavují z páteční havárie,“ dodal Humpl. Ve dvou ostravských nemocnicích, v olomoucké, hranické, frýdecko-místecké a novojičínské nemocnici ještě zůstává 29 zraněných účastníků havárie, stav nejméně jednoho člověka je kritický.