Dosavadní Supercity z Prahy na Ostravsko, na nichž jezdí elektrické jednotky Českých drah řady 680 známé jako Pendolino, zastavují v Pardubicích a Ostravě a končí buď na ostravském hlavním nádraží nebo v Bohumíně. Sprinter tak navrátí na české koleje bezzastávkové spojení Prahy a Ostravy známé z doby, kdy jezdil vlak Supercity Manažer. Ten býval složený výhradně z vozů 1. třídy a byl zrušen v roce 2005, kdy ho nahradila Pendolina.
Dráhy dnes také oznámily snížení cen místenek na nulu do druhé třídy Pendolin na linkách Praha - Brno - Břeclav. Dosud za ně cestující platí 200 Kč, majitelé zákaznických karet 100 Kč. Cesta Pendolinem tak bude stát stejně jako vlakem EuroCity. Místenky s nulovou cenou se budou vydávat minimálně do prosince, i nadále se s nimi však cestující bude muset ve vlaku prokázat. Důvodem zavedení bezplatných místenek je malá obsazenost Pendolin takzvanými vnitrostátními pasažéry.
Vlaky Supercity jsou dnes jedinými spoji Českých drah, které neobjednává stát nebo kraje, a ČD tak od úřadů za jejich provozování nedostávají žádné peníze. Loni jediné české rychlovlaky prodělaly 800 milionů korun. Na ztrátě se podle drah podepsaly především loňské povinné opravy po ujetí určitého počtu kilometrů. Pendolina jezdí kromě trasy Praha – Ostrava také na třech párech spojů Praha – Brno – Bratislava/Vídeň.