Podle Poupětové by se jednotných jízdenek a tarifů mohli cestující v Ústeckém kraji dočkat na konci roku 2010. Šluknovský výběžek je pro testování systému vhodný proto, že v něm autobusovou dopravu zajišťuje společnost ČSAD Semily, která má s používáním systému zkušenosti z Liberecka. V okolí Vejprt a Kadaně má zase dopravce Autobusy Karlovy Vary dobré technické vybavení.
Podle Poupětové by mělo být možné karty s nahranými jízdenkami a elektronickou peněženkou používat nejen v autobusech. Mělo by postupně být možné jejich pomocí platit vstupné například na koupalištích.
Podle kraje zavedení integrované dopravy znamená, že by si všichni dopravci museli pořídit jednotné přístroje a software. Nyní pro Ústecký kraj jezdí 12 dopravců, kteří nahradili bývalého monopolního dopravce společnost DPÚK. V roce 2006 mu kraj vypověděl smlouvu, našel dopravce nové a uzavřel s nimi smlouvy na osm let.