Silnice II/484 vede od Bílé přes Klokočov do Turzovky, kde na ni navazuje silnice do Čadce. Cesta měří celkem osm kilometrů, z toho pět je na české straně. Celý projekt stojí přes 75 milionů korun a většinu zaplatí Evropská unie. Oprava ale není kompletní – komunikace je v novém pouze na hranice. „Ta cesta byla v dosti špatném stavu. Moje přání je, aby rekonstrukce pokračovala na slovenské straně. Skončilo se na naší straně a z Konečné do Klokočova je také v katastrofálním stavu,“ řekl místostarosta Bílé Karel Matula.

Reportáž Martiny Tlachové
Reportáž Martiny Tlachové
25.10.2010, Martina Tlachová k opraveným silnicím
Vstup Martiny Tlachové
Rozhovor s Karlem Matulou
Na odbočce na čerstvě zrekonstruovanou silnici v Bílé stojí značka, která zakazuje vjezd vozidlům těžším než 7 tun. Podle místostarosty by bylo nebezpečné pustit je na silnici. „Podmínky, které jsou na cestě na Konečnou, by v zimním období byly pro kamiony nepřípustné,“ řekl. Matula upozornil, že se Bílá společně se sousední obcí Staré Hamry snaží dosáhnout zákazu vjezdu kamionů i na státní silnici I/56, která přichází k hranicím se Slovenskem trochu jižněji. „Napadne poprašek sněhu, kamiony se 'šprajcnou' a zastavují ostatní dopravu,“ upozornil místostarosta.
Silnice mezi Mosty u Jablunkova, Milošovou a Čadcou je dlouhá 6,2 kilometru a náklady na její obnovu přesáhly 1,5 milionu eur. „Jsou to dva projekty, které jsou financované z 85 procent Evropskou unií, zbytek financují kraje,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas (ODS).
„Jsme velmi rádi, že se skloubilo více možností, jednak zásobovaní a odkanalizování pitnou vodou a zároveň vybudovaní krásného nového přechodu mezi Slovenskem a Českem,“ uvedl primátor Čadci Josef Vražel.
Obě silnice mají nový povrch, zrekonstruované silniční propustky včetně zábradlí a svodidel. Nové jsou i silniční sjezdy a dopravní značení. V úseku mezi Mosty a Čadcou se na slovenské straně dočkaly celkové rekonstrukce i mosty. Na české straně byly stavební práce hotovy v červnu, na Slovensku až v říjnu.