Dopravní podnik se marně snaží zlepšit stav svého depa, ale už několik desítek let se to nedaří. Město se nyní rozhodlo, že své firmě sežene nové zázemí prostřednictvím soukromé firmy. Zastupitelstvo záměr schválilo, nyní se připravuje výběrové řízení. „Obsahem zakázky je vybudování nového depa a současně odkoupení části podniku. Kontrakt by měl být uzavřen na 29 roků, jeho předpokládaná hodnota je 12,5 miliardy korun,“ přiblížil ředitel PMDP Michal Kraus.
Městští radní jsou přesvědčeni o tom, že částečná privatizace dopravních podniků je jediná možnost. „Město nebude muset jednorázově vydat obrovské peníze, které nemá,“ podotkl plzeňský primátor Martin Baxa.

Reportáž Miroslavy Vildové
Odborům dopravních podniků se však plány města vůbec nelíbí. Obávají se, že tak přijde o práci mnoho lidí, město se prý navíc postupně pokusí prodat další části PMDP. „Jde nám skoro o třetinu zaměstnanců, to je 260 lidí,“ uvedl Jan Kopačka z odborové centrály PMDP. Jeho kolega Robert Pašek upozornil, že s přechodem dopravních podniků do soukromých rukou se může zvýšit jízdné.
Mezi zaměstnanci sílí názory, že je privatizace šitá na míru předem vybrané firmě. Představitelé města to odmítají s tím, že rozhodne veřejná soutěž. Podnik už ale dlouhodobě jedná s vážným zájemcem. „Plzeňská Škodovka dlouhodobě projevovala zájem o spolupráci v této oblasti,“ přiznal ředitel Kraus.
O podmínkách výběrového řízení bude zastupitelstvo rozhodovat příští týden.