Nejbezpečnější jsou pro řidiče i chodce Karlovy Vary

Karlovy Vary - Nejbezpečnějším městem pro řidiče a chodce jsou Karlovy Vary, pořadí okresních měst ovládl Hodonín, vyplývá z žebříčku bezpečnosti České pojišťovny. Nejméně bezpečné naopak loni byly silnice v Českých Budějovicích. Nejvíc smrtelných nehod se stalo v Praze a v Ostravě. Celkem v loni zemřelo na silnicích ve městech přes sto lidí. „V letošním prvním pololetí došlo k poklesu počtu těžce zraněných a usmrcených při dopravních nehodách,“ řekl ředitel komunikace České pojišťovny Tomáš Zavoral. „V prvním pololetí bylo 20 okresních měst bez nehody s vážnými následky,“ doplnil pozitivní statistiky Zavoral.

Žebříček, který řeší pouze intravilány obcí, klade zvláštní zřetel na nehody s překročenou maximální povolenou rychlostí a jeho význam je spíše preventivní. Žebříček má upozornit řidiče na to, ve kterých městech si mají dát obzvlášť velký pozor a také vzbudit v těch městech, kde je bezpečnost spíše problematická, debatu nad možným zlepšením.

Na posledních příčkách žebříčku bezpečnosti okresních měst se v posledních letech umisťuje Ústí nad Orlicí nebo Kutná Hora.

Výzkum využívají i některé místní úřady, které inspiruje k řešení dopravní situace. „Byla města, která se tradičně umisťovala na konci žebříčku a pak najednou vyskočila,“ potvrdil Zavoral. Důvodem takového zlepšení podle něj bylo třeba to, že kolem daného města byl postaven obchvat, nebo byla přestavěna některá obzvlášť nebezpečná křižovatka.

5 minut
Rozhovor s Tomášem Zavoralem
Zdroj: ČT24

Stav českých silnic není ideální, přestože se zlepšuje

Přestože se stav silnic napříč všemi regiony lepší, některé nebezpečné úseky stále zůstávají. Patří mezi ně například tahy, které mají být výhledově nahrazeny dálnicemi či rychlostními silnicemi, jejichž stavba je však opakovaně odkládána, jako třeba silnice z Prahy do Chomutova nebo na Karlovy Vary. Zjistil to výzkum projektu EuroRAP, který kvalitu silnic nejen hodnotí a zveřejňuje ve formě přehledných map, ale také usiluje o průběžné zlepšování kvality silniční sítě.

Aktuální mapa je řidičům k dispozici na webu Ústředního automotoklubu.

Mezi nejbezpečnější typ silnic pak patří dálnice a rychlostní silnice včetně kritizované D1. Za nejnebezpečnější úseky hlavních silnic v Česku označil EuroRAP například silnici I/10 z Turnova do Harrachova, nejbezpečněji podle výzkumu bylo v jižních Čechách a naopak nejnebezpečnější byly silnice v kraji Zlínském.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Domácí

Šmarda považuje spojení se Stačilo! za historickou chybu, SOCDEM opustí

Expředseda SOCDEM Michal Šmarda považuje spojenectví sociálních demokratů se Stačilo! za historickou chybu. K srpnu nezaplatí členský příspěvek a ve straně skončí, avizoval. Předsednictvo Stačilo!, v němž figurují komunisté, ve čtvrtek schválilo spolupráci se sociálními demokraty pro říjnové sněmovní volby. Ti budou na kandidátkách Stačilo!
13:16Aktualizovánopřed 17 mminutami

Nepedagogy budou ve školách platit obce a kraje, souhlasil prezident

Nepedagogické pracovníky budou od příštího roku místo státu platit obce a kraje coby zřizovatelé škol. Získají kvůli tomu vyšší podíl na daňových výnosech. Prezident Petr Pavel tuto změnu podepsal v novele školského zákona, která počítá se slučováním menších škol v příštích třech letech.
před 1 hhodinou

Penzijní systém skončil v pololetí s nejmenším schodkem od roku 2013

Systém důchodového pojištění skončil za první pololetí ve schodku 9,2 miliardy korun. Ve srovnání se stejným obdobím loňska je deficit třetinový, proti předloňsku čtvrtinový. Letošní pololetní výsledek je od roku 2013 čtvrtý nejlepší.
15:19Aktualizovánopřed 2 hhodinami

Slovenský ministr kritizoval BIS za informaci o možné ruské stopě v kauze výhrůžek

Slovenský ministr vnitra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) kritizoval českou Bezpečnostní informační službu (BIS) za to, že informovala o možné ruské stopě v případu loňského vyhrožování školám v Česku a na Slovensku, ve kterém mezinárodní policejní tým tento týden zadržel na Ukrajině jednoho Ukrajince. Šutaj Eštok řekl, že jde o nepotvrzenou hypotézu. Mluvčí české kontrarozvědky Ladislav Šticha řekl, že BIS nebude vyjádření slovenských politiků komentovat.
před 2 hhodinami

Prezident podepsal novelu trestního zákoníku

Prezident Petr Pavel ve čtvrtek podepsal novelu trestního zákoníku, která má vést ke snížení počtu vězňů a recidivy, rozpočtovým úsporám, ale také k rozšíření možnosti ukládat peněžité tresty. V tiskové zprávě o tom informoval Hrad. Novela dává větší přednost alternativním trestům a některé činy částečně dekriminalizuje, například neplacení výživného. Volnější budou třeba i pravidla pro pěstování a držení konopí. Předloha také zavádí výslovnou trestnost propagace komunistického hnutí.
před 3 hhodinami

ÚOHS: Ministerstvo zaplatí pokutu za pochybení v digitalizaci stavebního řízení

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) musí zaplatit pokutu 200 tisíc korun za to, že tři smlouvy na vytvoření národního geoportálu územního plánování zadalo v jednacím řízení bez uveřejnění, rozhodl pravomocně předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna. Resort nezákonně nevyčkal na dokončení správního řízení, v němž si neúspěšný uchazeč stěžoval na řízení zahájené v téže problematice formou soutěžního dialogu.
11:22Aktualizovánopřed 5 hhodinami

Česko v prvním pololetí získalo z EU o 24 miliard víc, než odvedlo

Česko získalo letos za první pololetí ze zdrojů Evropské unie o 24 miliard korun víc, než odvedlo do unijního rozpočtu, informovalo ministerstvo financí. Kladnému saldu přispěly zejména příjmy ze strukturálních fondů a prostředky ze společné zemědělské politiky. Příjmy z Evropského plánu na podporu oživení NextGeneration EU (NGEU) byly nižší než v minulosti. Loni za první pololetí byla takzvaná čistá pozice Česka vůči EU 33,7 miliardy korun.
před 5 hhodinami

Proč býváme nemocní před dovolenou? Není to náhoda, říká expert

Po tvrdé práci – zasloužená dovolená. Jenže pak místo pohody přijde nemoc. Tělo využije příležitosti a vypne. Podle odborného asistenta katedry fyziologie z Univerzity Karlovy Petra Telenského za to může kombinace několika faktorů. Lidé často před odjezdem dohánějí resty, jsou ve stresu, nevyspalí a na cestách přicházejí do kontaktu s větším množstvím lidí, uvedl pro ČT. Pokud navíc míří do vzdálenějších oblastí, přidává se i změna denního režimu. Právě tato souhra okolností podle něj vede k tomu, že místo zaslouženého odpočinku skončíme v posteli s horečkou.
před 9 hhodinami
Načítání...