Mafra Media loni snížila ztrátu o dvě pětiny na 17,7 milionu Kč

Praha - Společnost Mafra Media, která patří pod mediální skupinu Mafra a soustředí se pod ní její multimediální aktivity, loni hospodařila se ztrátou 17,7 milionu korun. Oproti roku 2006 byla ztráta nižší o více než 12 milionů, tedy asi o dvě pětiny. Mafra Media byla ve ztrátě pátý rok za sebou a loňská ztráta byla v těchto letech druhá nejvyšší.

Společnost Mafra Media na druhou stranu zvýšila tržby za prodej vlastních výrobků a služeb a z reklamní činnosti zhruba o 16 procent na 56,3 milionu. To je nejvíce od roku 2003.

Mafra Media je přímým vydavatelem čtyř časopisů, hudebního Filtru a trojice časopisů zaměřených převážně na mobilní telefony Yop!, Svět mobilů a Mobilhry. Zároveň je stoprocentním majitelem hudební stanice Óčko, která loni dosáhla zisku po zdanění 12 milionů korun, a dvou rozhlasových stanic - Classic FM a Expresradia.

Podle účetní závěrky dosáhla loni ztráta majitele licence k Classic FM, společnosti RKR, výše 399 000 korun. Také vlastník licence k Expresradiu, firma 4S Production, měl loni ztrátu, a to ve výši 206 000 korun.

V loňském roce také Mafra Media koupila většinový podíl ve výši 51 procent ve společnosti Expansion Group, která poskytuje multimediální obsah pro mobilní přístroje v ČR. Ztráta této firmy dosáhla loni 2,3 milionu korun.

„Výsledky hospodaření všech těchto produktů dopadly podle našeho očekávání. Vliv na hospodaření společnosti mají i opravné položky k finančním investicím společnosti,“ uvedl člen představenstva Mafry a její mluvčí Roman Latuske.

Téměř stoprocentním majitelem Mafra Media je společnost a vydavatel deníku Mladá fronta Dnes Mafra, a.s., které loni klesl zisk téměř o desetinu na 304,4 milionu korun.