Opel končí v německé Bochumi, v ohrožení 3 000 zaměstnanců

Berlín - Rok 2016 se možná stane osudným pro většinu zaměstnanců závodu Opel v Bochumi. Hlavním důvodem konce výroby je propad odbytu a celková nadvýroba na evropském trhu. Nicméně je zde ještě naděje, že o místo nepřijdou všichni zaměstnanci, majitel firmy totiž nevyloučil, že se zde bude vyrábět menší počet náhradních dílů. V Bochumi pracuje asi 3 300 lidí.

Továrna v Bochumi patří do skupiny Adam Opel GmbH, která je součástí amerického koncernu General Motors. O ukončení výroby se začalo hovořit už v létě, spekulovalo se však, že management by se mohl pokusit továrnu zachránit.

"Navzdory značnému úsilí jsme situaci změnit nedokázali. Hlavními důvody jsou dramatický propad evropského automobilového trhu a enormní nadvýroba v automobilovém sektoru v celé Evropě," sdělil veřejnosti podnik.

Opel má v Německu čtyři výrobní závody, ten bochumský je na severozápadě země. Vedení podniku zaměstnancům oznámilo, že výroba skončí, až firma přestane vyrábět model Zafira. Opel má v regionu velkou tradici.

„Angela Merkelová i vláda tohoto rozhodnutí litují. Je to velká rána, která ovlivní řadu lidí i jejich rodiny, stejně jako celou oblast kolem Bochumi,“ dodal mluvčí kabinetu Georg Streiter.

Závody Opelu v Německu
Zdroj: ČT24

Opel, stejně jako řada dalších výrobců aut pro masový trh v Evropě, se potýká s dopady evropské hospodářské krize a nadvýrobou. Plán reorganizace předpokládá snížení nákladů a výrobu nových modelů, management se ale také snaží získat nové exportní trhy.

Opel má v Německu více než 20 000 zaměstnanců, což je víc než polovina lidí, které General Motors v Evropě zaměstnává. V Bochumi by měl po roce 2016 zůstat v provozu sklad automobilky General Motors a je možné, že se ještě rozšíří. Firma se zástupci zaměstnanců jedná také o možnosti, že by tam přesunula výrobu náhradních dílů.

Opel v Bochumi končí (zdroj: ČT24)