Ústí nad Labem - Mariánský most v Ústí nad Labem koupí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za 95 milionů korun. Firma se na tom dohodla s ústeckým magistrátem a prodej schválili zastupitelé Ústí. Město most nabízelo na základě znaleckého posudku za sto patnáct milionů korun.
Ředitelství silnic a dálnic získalo Mariánský most za 95 milionů korun
Most se šikmým pylonem vytváří výraznou dominantu města. Jde o zavěšenou konstrukci, kterou tvoří dvě při sobě stojící ramena pylonu,
přičemž z každého ramene vybíhá 15 lan nesoucích mostovku, a to pouze jedním směrem. Má čtyři jízdní pruhy a chodník pro chodce, který je vyvýšen oproti vozovce. Spojuje město s místní částí Střekov.
Do provozu byl téměř dvěstěmetrový most uveden 30. července 1998. Jméno mostu vybrali občané Ústí v anketě, a to podle nedaleké Mariánské skály. Most měl původně v cenách roku 1994 stát 360 milionů korun, vzhledem k valorizaci ceny a ke skutečnosti, že si město muselo vzít na jeho zaplacení úvěr, stál městskou pokladnu i s úroky z úvěru zhruba 730 milionů korun. Původně měl být otevřen 31. prosince 1997.
Podle architekta Davida Vávry je most kromě Ještědu jedinou stavbou v moderní historii, která se v Česku stala symbolem města. Má i řadu kritiků, kteří tvrdí, že byl zbytečně drahý, je monstrózní a nevhodně umístěný.
Most byl v roce 1999 vybrán mezi deset nejkrásnějších staveb světové architektury 90. let, kde byl využit železobeton. Zařadil se tak mezi skvosty jako Guggenheimovo muzeum v Bilbau, londýnský Dóm tisíciletí či mrakodrapy Twin Towers.