Praha - Na sociální síti Facebook spustilo ode dneška ministerstvo dopravy svou kampaň Nemyslíš - zaplatíš!. Její součástí je také výpočet pravděpodobnosti rizika dopravní nehody nazvaný „Dožiješ se konce roku?“. Podle analýz ministerstva zemře pravděpodobně do konce roku v ČR na silnicích ještě 150 lidí. Test má s lehkou nadsázkou vyhodnotit řidičské schopnosti každého, kdo se jej rozhodne vyplnit. Pro spuštění aplikace si ministerstvo vybralo právě „smolný“ den pátek třináctého.
Kampaň Nemyslíš - zaplatíš! se objevila i na Facebooku
„Rádi bychom, aby se tato prognóza nenaplnila, nicméně statistiky jsou neúprosné. Věřím, že řidiči přizpůsobí své chování tak, aby se svými blízkými oslavili příchod nového roku,“ řekl k výpočtu ministr Gustáv Slamečka s tím, že právě jeho resort je prvním, který oficiálně komunikuje na sociální síti.
Sociální síť si ministerstvo vybralo hlavně proto, že je nic nestojí a že na ní komunikují převážně mladí lidé. Právě mladí řidiči jsou podle úřadu rizikovou skupinou, co se týče nehod. Podle mluvčího mají stránky Nemyslíš - zaplatíš na 50 tisíc fanoušků.
Efektivitu kampaně Nemyslíš – zaplatíš! ocenili také marketingoví odborníci. Získala totiž první místo v soutěži reklamních kampaní EFFIE 2009 v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing. Porota ocenila vliv kampaně na snižování počtu mrtvých při dopravních nehodách v roce 2008. V loňském roce zemřelo na českých silnicích 992 osob, což je druhý nejnižší počet od roku 1990.