Praha - Okolo hospodaření ČD Cargo se objevují další otázky. Odvolaný předseda představenstva této společnosti Jiří Vodička, který skončil kvůli podezřelému odměňování spolupracovníků, musí nově čelit taky nařčení od odborářského předáka Jaromíra Duška. Ten v Hyde Parku ČT24 řekl, že desítky milionů, které Cargo pod Vodičkovým vedením dalo na reklamní kampaň, šlo ve prospěch Věcí veřejných. Strana prý za peníze splácela dluhy za volební propagaci. Vodička to odmítl.
ČD Cargo splácelo dluhy za kampaň VV, říká odborář Dušek
„Uzavřel s mediálními agenturami smlouvy za desítky milionů na propagaci hospodářských výsledků. Panuje obava, že prostřednictvím Carga jsou placeny dluhy Věcí veřejných za volební kampaň,“ uvedl na adresu Vodičky Jaromír Dušek.
„Bylo čerpáno nějakých 35 milionů korun. Máme standardní propagaci, všechno to jsou výběrová řízení,“ brání se Vodička. Dluhy VV podle něj ČD Cargo určitě nesplácí.
Jiřího Vodičku z čela ČD Cargo kvůli nestandardnímu odměňování podřízených v úterý odvolalo představenstvo Českých drah. Podle Vodičky je uvedený důvod odvolání zástupný.
Vodička nechal údajně příliš vysoké odměny vyplatit svým nejbližším podřízeným za květen. Věc nyní dráhy šetří a nechtěly k ní sdělovat podrobnosti. Generální ředitel ČD Petr Žaluda dodal, že Vodičkova výměna byla plánovaná delší dobu, protože jeho úkol vyvést podnik ze ztráty zpět k zisku splnil. V letošním prvním čtvrtletí měla firma zisk před zdaněním 17,3 milionu korun proti ztrátě 50 milionů Kč o rok dřív.
Předsedou představenstva nákladní divize Českých drah ČD Cargo byl nově zvolen bývalý ministr dopravy a exředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Gustav Slamečka.
Od železnice odchází také Petr Fejk
Kromě Vodičky ukončil v úterý pracovní poměr u železničního dopravce rovněž bývalý ombudsman kvality Petr Fejk. Z postu odešel mimo jiné v souvislosti s informacemi o svém platu, který měl dosahovat čtvrt milionu korun měsíčně. Jeho výši kritizovali politici i odbory. V rámci konkurenční doložky si odnese devět platů za to, že nebude tři čtvrtě roku pracovat ve stejném oboru, protože se účastnil jednání představenstva, a dostal se tak k citlivým informacím. Uvolněný post ombudsmana chce Žaluda znovu obsadit. Tentokráte by jím měl být přímo někdo z Českých drah.