Michael Schumacher - fenomén F1

Hürth (Německo) - Nikdo jiný ve formuli jedna nezískal tolik titulů mistra světa. Nikdo nestál tolikrát na nejvyšším stupni a nikdo nezískal tolik bodů jako Michael Schumacher. Když v roce 2006 tento německý závodník zamířil do závodnického důchodu, motoristický sport přišel o jednu z nejuznávanějších osobností. Rodák z německého Hürthu se v kolotoči formule jedna pohyboval 16 let, během kterých sedmkrát absolutně zvítězil, dvakrát byl druhý a třikrát třetí. Tabulce vybojovaných bodů vévodí s ohromujícím náskokem - získal jich 1369, tedy téměř dvakrát tolik, co druhý Alain Prost (798,5 bodu) - zvítězil v 91 Velkých cenách. Nedávno Schumacher neodolal nabídce stáje Mercedes a po třech letech se do seriálu formule 1 vrací.

Do kokpitu vozu formule 1 přitom zasedl poprvé koncem srpna 1991. S vozem Jordan v tréninku ve Spa hned překvapil sedmým místem. Za několik dní však kvůli sporům s Eddiem Jordanem přešel k Benettonu a úvodní sezonu završil na dvanácté pozici. První Velkou cenu vyhrál v roce 1992 v Belgii.

Premiérový titul mistra světa Schumacher získal v roce 1994 v barvách Benettonu, vítězství zopakoval i o rok později. V následující sezoně přestoupil k Ferrari a trůn musel přenechat Britu Damonu Hillovi s williamsem. S vozem Ferrari se Schumacher dostal na vrchol poprvé až v roce 2000, když až do posledního závodu sváděl tuhé souboje s mclareny řízenými Häkkinenem a Davidem Coulthardem.

V roce 2004 se Schumacher dostal na vrchol své kariéry: vyhrál 13 závodů a rekord vytvořil také v počtu nasbíraných bodů za rok (148). Připsal si sedm vítězství po sobě a již čtyři závody před koncem si zajistil sedmý titul. Očekávaný útok na osmý mu však nevyšel. Sezonám 2005 a 2006 vládl Španěl Fernando Alonso. Fenomén Schumacher obsadil v konečném pořadí třetí a druhé místo. Jeho éra tímto skončila, po 16 letech vrcholných výkonů svět formule 1 opustil.

Michael Schumacher se narodil 3. ledna 1969. Za volantem seděl už ve čtyřech letech, ve čtrnácti dostal motokárovou licenci a v roce 1987 vybojoval titul mistra Evropy. Pak se vyučeného automechanika ujal manažer Willi Weber a přivedl jej do německého mistrovství formule tři. Premiérovou sezonu dokončil na třetím místě, rok 1990 oslavil již jako mistr.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...