Boj o novou silnici mezi Ostravou a Opavou pokračuje

Hrabyně - Iniciátoři petice bojující za obnovení stavby silnice mezi Ostravou a Opavou jedou do Prahy. V pondělí je během veřejného slyšení vyslechne Senát. Doufají, že ministerstvo dopravy přimějí ke změně plánu. To totiž s penězi na výstavbu silnice počítá až v příštím roce. Po senátorech chtějí iniciátoři petice oslovit také poslance. Před ně se chystají předstoupit ve středu.

Stavba nové silnice stojí. Dělníci ji opustili loni v létě a ani letos se na tom nic nezmění. Nejsou peníze. Tamní obyvatele opouští trpělivost. Až 30 tisíc aut denně je na úzkou silnici příliš. Ta nová navíc poslouží jako obchvat. Kolony aut z center obcí by tak konečně mohly zmizet. „Dostat se z Ostravy do Opavy je někdy záležitost pevných nervů a hlavně pevné ruky za volantem, protože provoz je takový, že se skoro nedá projet,“ tvrdí jeden z obyvatel Hrabyně. „Je to neúnosné a mělo by se s tím konečně něco dělat,“ přidává se další.

Na 25 kilometrů dlouhou trasu mezi Ostravou-Porubou a Opavou potřebují řidiči v dopravní špičce i více než hodinu. Časté jsou nehody. Rychlé dokončení nové čtyřproudé silnice proto podpořily desetitisíce lidí svými podpisy pod petici. Její iniciátoři spolu se zástupci Moravskoslezského kraje přednesou svou žádost v pondělí senátorům. „V toto slyšení vkládáme velké naděje, doufáme, že ministerstvo dopravy vyslyší naše prosby a bude respektovat téměř 35 tisíc podpisů,“ řekla starostka Hrabyně Zdeňka Jordánová.

Podle ministerstva dopravy je ale peněz málo, a na všechny stavby proto nestačí. „V letošním roce, pokud jsou mé podklady správné, by se stavět začít nemělo, nicméně pro roky 2012 až 2014 je tam vždy po třech miliardách,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. Kdy bude nová silnice hotová, to zatím mluvčí ministerstva neřekl. Více by údajně měla prozradit dopravní superkoncepce, kterou chce ministr Vít Bárta představit během dvou až tří týdnů. Po první části nové silnice se přitom podle původních plánů mělo jezdit už koncem tohoto roku. Na tuto stavbu ale ministerstvo letos uvolnilo jen 30 milionů korun. „Tato částka pokryje tak maximálně konzervaci stavby,“ upozornil ředitel závodu Ostrava společnosti EUROVIA CS Tomáš Vítek.

  • Stávající silnice mezi Ostravou a Opavou autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/23/2248/224753.jpg
  • Zastavená stavba nové silnice autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/23/2248/224754.jpg

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...