Od povodní uběhl už téměř měsíc, přesto se ještě objevují nová místa, která jejich ničivá síla poznamenala. Voda teď komplikuje průjezd klimkovickým dálničním tunelem. Řidiči si stěžují. „Je to špatné, vzhledem k tomu, že je to takovou chvilku otevřené, měli by s tím něco udělat. Asi ty stavební práce nebyly dobře udělané,“ myslí si jeden z mnoha nespokojených projíždějících.
Do tunelu přitéká voda i s minerálními látkami, na vozovce se potom tvoří kašovitá hmota. Na té pak hrozí řidičům smyk. „Je zde problém s podzemní vodou, která se díky povodním a dešťům v minulých měsících zvýšila až o tři metry. Tři metry zvýšení hladiny podzemní vody znamenají tlak tři tuny na metr čtvereční, což je opravdu obrovská zátěž na konstrukci toho tunelu,“ vysvětluje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Tunel se začal stavět v roce 2004 a zatím funguje jen dva roky. „Ten tunel je stavěn a nadimenzován na stálou hladinu vody, na sledovaný dlouhodobý průměr,“ dodává Martina Vápeníková. „Na čtvrtek je naplánována uzavírka a průzkum toho tubusu, ve kterém je omezená rychlost, to znamená ve směru od Ostravy na Brno s tím, že bude obousměrný provoz v druhém tunelovém tubusu,“ uvedl vedoucí dálničního oddělení Policie ČR Jiří Pátra. Podle toho, co odborníci zjistí, se teprve uvidí, jak dlouho omezení v tunelu potrvá.
