Vlakové soupravy, které v současnosti brázdí železnice na Vysočině, slouží už 40 let a jsou soustředěny prakticky výhradně v tomto regionu. „To jsou ty vagóny, které se musí obouruč otevírat, což je velmi nepraktické a pro starší lidi nemožné. Předpokládala bych, že už by tady mohly jezdit vagóny 21. století,“ namítá starostka Stříbrných Hor Marie Kolláriková při pohledu na fotografii se zamrzlými dveřmi jednoho z vagónů.
„Určitě to mají cestující těžké. Chápu, že to pro ně může být i stresová situace, a budeme se snažit, aby tady tyto závady byly co nejrychleji odstraněny,“ dodává ředitelka Krajského centra osobní dopravy ČD Lenka Horáková.

Reportáž Radovana Daňka
Dráhy slibují, že další tři zrekonstruované vlaky vyjedou na regionální tratě Vysočiny už v březnu. Se starými typy se však cestující budou zřejmě setkávat ještě v roce 2012. Teprve poté začne po Vysočině jezdit všech 17 slíbených nových motorových souprav vyrobených v Německu. Nákup každé z nich vyjde na zhruba 55 milionů korun.