Práce na jihlavském nádraží budou dráhy, kterým budova patří, stát 40 milionů korun. Do nich ale nenáleží další výdaje na stanoviště regionálních autobusů a MHD, do kterého by mělo investovat město. Podle mluvčí Šubové dráhy zvažují i variantu obnovy nádraží, pokud by přestupní terminál nevznikl.
Ve Žďáru nad Sázavou naopak rekonstrukce nádraží začala už v průběhu února. Potrvá až do konce roku, dráhy za ni zaplatí 44 milionů, z toho pět milionů dostanou od města. Práce na budově potrvají až do konce roku. „Ždárské nádraží patří k nejfrekventovanějším na Vysočině a cestující si zaslouží nové prostory,“ podotkla Kateřina Šubová. Staniční budova dostane novou fasádu, okna i dveře, opravena bude střecha, vyměněny instalace. Změn se dočká prostor pokladen, příjemnější prostředí nabídne čekárna i restaurace.
Podstatně levnější budou opravy nádraží v dalších místech Vysočiny. Oprava budovy v Novém městě na Moravě má stát 5,6 milionu korun. „Letos bychom rádi realizovali i opravu výpravní budovy v Náměšti nad Oslavou, zde předpokládáme náklady ve výši 4,3 milionu korun,“ doplnila mluvčí. Do konce léta skončí úpravy na vlakovém nádraží v Chotěboři. Zázemí pro vlakové cestující se zlepšuje v souvislosti se stavbou autobusového nádraží v sousedství. ČD to bude stát 8,7 milionu Kč.