Dnes ráno byli zaměstnanci automobilky nervóznější než kdy jindy. A ještě nějakou dobu budou. Bojí se propouštění. O osudu šestnácti set zaměstnanců má rozhodnout jejich nový šéf. Marek Galvas je zástupcem nového majitele automobilky. Před polednem si přišel podnik převzít. O dalších krocích ale mluvit nechce.

Reportáž Ivy Kubankové
Tatra začala v roce 1850 jako malá rodinná firma. Vyráběla kočáry a bryčky. Vyvážela do Ruska, Izraele, Austrálie i Spojených států. Dávnou slávu automobilky si už ale lidé můžou připomenout spíše v nedalekém muzeu. I jeho část teď patří firmě Truck Development. Na jeho chod to zatím žádný vliv nemá.
Více než historici se teď o Tatře baví právníci. Nový majitel chce firmě vrátit zpět její lesk. Jen to podle něj bude nějakou dobu trvat. A počkat si musí i zaměstnanci automobilky. Konečný verdikt o dalších krocích padne, až usnesení z dražby nabude právní moci. A to může trvat týdny.