V Olomouci začne rekonstrukce hlavního vlakového nádraží

Olomouc - Oprav za zhruba tři miliardy korun se postupně dočkají všechna nástupiště olomouckého hlavního vlakového nádraží. Stavební firma navíc vybuduje ještě jedno zbrusu nové a zaměří se taky na úpravu stávajícího podchodu, který je v havarijním stavu. Práce budou zahájeny v říjnu a potrvají více než dva roky.

K vidění je zchátralé zastřešení i povrch jednotlivých nástupišť, poničené lavičky a koleje zarostlé trávou. Reprezentativní bránu do stotisícového krajského města představuje hlavní vlakové nádraží v Olomouci jen s notnou dávkou fantazie.

Reportáž Evy Knajblové (zdroj: ČT24)

Po nápravě volal kraj léta.

„Vedení Olomouckého kraje vnímá drážní dopravu jako páteř veřejné dopravní infrastruktury. Navíc Olomouc, jako krajské město a významný železniční uzel, si zaslouží nádraží evropských parametrů,“ uvedla Kamila Navrátilová, tisková mluvčí Olomouckého kraje.

Olomouc ale nikdy nebyla první na seznamu investičních akcí, které bylo na železnici třeba udělat. Když už to loni vypadalo nadějně, zdržela opravy stížnost jednoho z neúspěšných účastníků výběrového řízení. Jedna z firem se odvolala k Úřadu pro hospodářskou soutěž.

Zakázku na rekonstrukci nádraží nakonec od Správy železniční dopravní cesty získalo sdružení dvou firem. Opravy třetího největšího železničního uzlu v České republice tak začnou do měsíce.

„Budou se zde modernizovat nástupiště. Dojde k vybudování nového ostrovního nástupiště. Bude inovován informační systém pro cestující,“ informoval Marek Illiaš, tiskový mluvčí SŽDC.

Opravami projde i největší bolest olomoucké stanice. Je jím zchátralý podchod, kterým se lidé v současné době dostávají na peróny.

Cestujících by se opravy zatím neměly dotknout. Stavební firma totiž začne pracovat v části, která je od výpravní budovy nejdál.

Vlakové nádraží v Olomouci denně odbaví desítky tisíc cestujících. Staví tu všechny důležité dálkové spoje. Po rekonstrukci tudy projedou rychlostí až sto šedesát kilometrů v hodině.

Vydáno pod