Klimkovický tunel má pět let

Klimkovice – Před pěti lety začal spolu s dvanáctikilometrovým úsekem dálnice motoristům sloužit více než kilometr dlouhý tunel u Klimkovic.

Budování stavby, která mimo jiné chrání před hlukem z komunikace nedaleké lázně Klimkovice-Hýlov, trvalo tři a půl roku.

Stavba klimkovického tunelu
Zdroj: VŠB-TUO/ČT Ostrava

Tunel je vybaven moderním bezpečnostním systémem, který tvoří také videokamery a výklenky s bezpečnostními hlásiči a hasicími přístroji. Obě tunelové trouby spojuje pět nouzových průchodů – především pro případy dopravních nehod a požárů vozidel. 

Řídící centrum klimkovického tunelu
Zdroj: dopravniinfo.cz/ČT Ostrava

Tubusy tunelu měří 1088 a 1077 metrů, a klimkovický tunel je tak nejdelší podobnou stavbou na Moravě a druhou nejdelší na českých dálnicích. 

Primát mezi českými dálničními i silničními tunely patří už od prosince roku 2006 stavbě na samém konci dálnice D8 u německých hranic. Tunel Panenská stál více než 4 miliardy korun a měří přes dva kilometry. 

Přes drobné potíže, které stavba za zhruba 2 a půl miliardy zaznamenala s elektroinstalací nebo kvůli spodní vodě vzedmuté po povodních, se na klimkovickém tunelu neobjevily vážnější závady.