Sexistické prasátečko zná své letošní vítěze

Brno - Ceny, na které asi většina firem není pyšná, letos už potřetí udělovalo hnutí Nesehnutí. Pomyslné zlaté medaile v anketě Sexistické prasátečko získaly za letošní rok stavební firma Avos se sloganem „Postavíme vám ho všude“ a Komerční banka, která na sebe strhla pozornost reklamou „Užij si první bankovní styk“. Mezi vítězi se objevil také brněnský pivní šenk Černá růže, jehož reklamu označila za nejvíce pobuřující odborná porota. Do soutěže letos lidé nominovali celkem 91 kandidátů.

„Milé dívky a ženy! Máte problémy s nadváhou? Ošklivou pleť? Řídké vlasy? Přijďte k nám! Je tu šero a všichni jsme ožralí,“ zve dovnitř brněnský pivní šenk Černá růže. Jeho slogan v letošním hlasování ankety Sexistické prasátečko nejvíce pobouřil odbornou porotu. U lidí v internetovém hlasování ale zabodovaly jiné firmy.

V kategorii „Ženy jako objekt“ na celé čáře zvítězila reklama Komerční banky s fotografií roztoužené ženy a sloganem „Užij si svůj první bankovní styk“. Na internetu pro ni hlasovalo
1 119 lidí. O více než 400 hlasů více, celkem 1575, získala stavební firma Avos, která se stala vítězem kategorie „Ženy jako části těla“. Jejich billboardy zobrazující bujné ženské poprsí v přiléhavém tílku hlásí „Postavíme vám ho všude“.

Mezi dalšími umístěnými se objevila také firma Nowaco s reklamou na zmrzlinu Mrož, Budějovický Budvar s reklamami na pivo pardál či stavebniny MPL - prezentují polonahé ženy nebo části jejich těl takřka kdekoliv, ať už na webových stránkách nebo billboardech.

Anketou chtějí organizátoři zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. „Nejedná se vždy o nahé ženské tělo, projevy sexismu jsou velmi různorodé, proto jsme letos hlasování rozdělili do tří kategorií,“ objasnila koordinátorka programu Ženská práva jsou lidská práva Kristýna Pešáková. O titul se letos „ucházelo“ celkem 91 reklam. Na anticenu mohl navrhnout kdokoli jakoukoli tištěnou, internetovou nebo televizní reklamu. Výherci od Nesehnutí dostanou diplom a knihu o genderových stereotypech.