Vyzkoušejte si stereotypy v reklamě na vlastní kůži, nabízí Nesehnutí

Brno - Na stereotypy v reklamě chce upozornit kampaň, kterou dnes v brněnské Alfa pasáži odstartovalo hnutí Nesehnutí. Projekt navazuje na akci z minulých let Sexistické prasátko, která upozorňovala na reklamy se sexistickým obsahem. Nyní takovou „reklamu“ organizace vystavila sama. Do imrpovizovaného billboardu si každý kolemjdoucí může vložit obličej a stylyzovat se tak do některého ze stereotypů, se kterými reklama pracuje .

Happening podpořila svou účastí i Zdena Hůlová, členka arbitrážní komise pro reklamu: „Lidé by se měli naučit vnímat reklamu a rozumět jí. Smysl rady je, aby reklama byla etická, slušná, poctivá a hlavně aby neklamala lidi,“ uvedla pro Hůlová pro ČT.

Dobrou zprávou je, že i když ženská těla můžeme v různých reklamách vidět každý den a vpodstatě na každém kroku, tento typ sexismu je podle Hůlové na ústupu.  „V devadesátých letech fungovala ženská těla jako poutač. Dnes to již tolik nezabírá, ale klient si to přeje. Myslí si, že to stále funguje,“ doplnila odbornice.

Petra Havlíková, organizátorka akce (zdroj: ČT24)