TÉMA

Známky

Kolkové známky brzy ztratí platnost

Zbývají poslední měsíce platnosti kolkových známek. Ty se coby platidlo používaly na úřadech na našem území od roku 1854. Lidé je mohou uplatnit do konce roku, přebytečné mohou do stejného termínu na poště vrátit. V červenci jich navrátili čtrnáct tisíc. Z celkového objemu poplatků, které katastrální úřady vybraly, jich šestnáct procent bylo provedeno kolkovými známkami. V sousedních zemích se již několik let nepoužívají.
20. 8. 2024|

Místo jednoho tiskopisu čtyři stránky. Na několika školách dostanou žáci nový typ vysvědčení

Ani známky, ani slovní hodnocení. Tak trochu něco uprostřed. Některé školy zapojené do projektu Vysvědčení JINAK svým žákům v pátek rozdají nový typ vysvědčení. Místo běžných známek obsahuje čtyřstupňovou škálu doplněnou o slovní hodnocení. Předměty jako hudební, výtvarná nebo tělesná výchova známku nemají vůbec a učitelé je hodnotí pouze slovně. Do projektu Vysvědčení JINAK se dále zapojují další školy. České televizi to řekla jeho vedoucí Jana Kratochvílová.
27. 6. 2024|
Doporučujeme

Zapata má horší známky než Adams. Americký výzkum odhalil „abecedně znevýhodněné studenty“

Pro úspěch ve škole je klíčové ovládat dobře abecedu – anebo, jak ukázal nový výzkum, být v abecedě na tom správném místě.
18. 4. 2024|

„God Save the King“ a další inovace. Co smrt panovnice změní v britské každodennosti?

Po úmrtí královny Alžběty II., která své zemi vládla rekordních sedmdesát let, se bude muset ve Velké Británii hodně věcí změnit – od bankovek až po státní hymnu. Některé se uskuteční ihned, jiné potrvají roky. Smrt panovnice představuje pro Brity tíživý, ale i převratný moment. Podle ostrovních médií dosáhnou náklady na pohřeb a následnou korunovaci odhadem šesti miliard liber. Bude to však jen zlomek peněz, které bude muset země vynaložit na další inovace.
9. 9. 2022|

Přísné známky snižují cíle dětí ve vzdělávání i pracovní kariéře, ukazuje český výzkum

Přísné školní známkování zmenšuje ambice dětí ve vzdělávání i pracovní kariéře. Vyplývá to z nové studie think-tanku IDEA při Národohospodářském ústavu Akademie věd ČR. Rozdíly ve známkování jsou podle ní v Česku velké, hodnocení stejných výsledků žáků se mezi školami liší v průměru o jeden klasifikační stupeň. Odlišný je navíc i přístup učitelů k dívkám a chlapcům či dětem z různě bohatých rodin.
2. 7. 2022|

Největší brzdou vzdělávání jsou někteří rodiče. Nemají představu, co budou děti potřebovat za dvacet let, prohlásil šéf Scio

Nepovinným testováním na covid začal nový školní rok. Ministr vyzval učitele, aby hned od září nešíleli s doháněním učiva. Zakladatel a ředitel společnosti Scio Ondřej Šteffl si myslí, že by učitelé měli být po covidovém roku na děti hodní. Zároveň upozornil rodiče, že školy neumí jejich děti připravit na život v 21. století. Největší brzdou ve vzdělání jsou podle něj právě rodiče – naprostá většina z nich nemá představu, co jejich děti budou potřebovat za dvacet let, upozornil Šteffl, který byl hostem Interview ČT24.
1. 9. 2021|
Načítání...