TÉMA

Vítkovice Steel

Odbory uspořádaly stávku proti vládním úsporám. V některých firmách se práce zastavila, jinde se lidé připojili symbolicky

Odbory v Česku uspořádaly stávku proti vládním krokům. V některých firmách se práce zastavila, jinde se lidé připojili symbolicky. Na dvě hodiny zastavila výrobu například Škoda Auto. V různé míře vyjadřovali nesouhlas s rozhodnutími současného kabinetu také na úřadech nebo v nemocnicích a stávkovali i učitelé. Celkovou účast na protestech odhaduje největší odborová centrála přibližně na milion lidí.
27. 11. 2023Aktualizováno27. 11. 2023, 20:06|

Nenechte se odradit, přijďte ke druhému kolu voleb, vyzval Pavel v Brně své příznivce

Prezidentský kandidát Petr Pavel v pátek ráno znovu vyrazil mezi lidi v Ostravě. Setkal se s nimi ve čtvrti Zábřeh a pak v hutním podniku Vítkovice Steel. Poté návštěvu moravskoslezské metropole ukončil a přesunul se do Brna. Tam ho u Janáčkova divadla přivítal početný dav. Pavel přítomné vyzval, aby se nenechali odradit a zastrašit a přišli k druhému kolu prezidentských voleb. Reagoval tak na billboardy protikandidáta Andreje Babiše instalované v posledních dnech.
20. 1. 2023Aktualizováno20. 1. 2023, 17:38|

Reportéři ČT: Vítkovice Steel mají zmrazené akcie kvůli údajnému vlivu ruské státní banky

Ocelářský podnik Vítkovice Steel má už dva měsíce zmrazené akcie. České úřady to udělaly kvůli podezření, že známou ostravskou firmu ovládá ruský stát. Po privatizaci v roce 2005 se dostaly do rukou oligarchy Romana Abramoviče a odtud pak do ruské státní banky, která dnes spolufinancuje válku na Ukrajině. Po stopách ruského vlivu na výrobce ocelových plechů se vydal Reportér ČT Michael Fiala.
27. 6. 2022|

Zadlužené Prameny prodaly majetek ruskému podnikateli, kvůli válce převedl firmu na manželku

Opoziční zastupitelé jedné z nejzadluženější českých obcí Prameny kritizují vedení, že v posledních sedmi letech nevýhodně prodalo nejcennější majetek ruskému podnikateli s nejasným původem peněz. Jde například o pozemky s prameny minerální vody. Po začátku konfliktu na Ukrajině podnikatel převedl podíl na českou manželku.
6. 5. 2022|

Úřad zablokoval majetek společnosti Vítkovice Steel kvůli sankcím proti Rusku

Finanční analytický úřad (FAÚ) zmrazil majetek ostravské společnosti Vítkovice Steel v souvislosti se sankcemi proti Rusku kvůli válce na Ukrajině. České televizi to potvrdila mluvčí ministerstva financí Michaela Lagronová. Předseda představenstva Vítkovice Steel Radek Strouhal reagoval s překvapením a zdůraznil, že opatření vnímá jako útok a přímé ohrožení fungování firmy, která zaměstnává téměř 900 lidí.
3. 5. 2022Aktualizováno3. 5. 2022, 14:30|

Vítkovice Steel nemají nárok na bezplatné povolenky za tekutý kov, rozhodl soud EU

Ostravská hutní společnost Vítkovice Steel nemá nárok na bezplatné emisní povolenky za téměř čtyři sta milionů korun související s produkcí tekutého železa, o které se soudí s českými úřady. Rozhodl o tom soudní dvůr Evropské unie. Firma podle verdiktu soudu nevyráběla tekutý kov, a tudíž nemá nárok na finanční úlevy, které jsou spojené s jeho produkcí.
21. 12. 2021|

Zaměstnanci hutních firem demonstrovali v Ostravě za evropskou ocel

Několik stovek zaměstnanců českých hutních firem se ve čtvrtek sešlo v Dolní oblasti Vítkovic v Ostravě na demonstraci za obranu evropského ocelářského průmyslu. Evropské ocelárny podle odborářů ohrožuje dovoz levné oceli ze zemí mimo Evropskou unii.
1. 10. 2020|

Výroba oceli loni v Česku klesla o osm procent. Letos sektor tvrdě zasáhla pandemie, tvrdí oceláři

Výroba surové oceli v Česku loni meziročně klesla o osm procent na 4,6 milionu tun, například u ocelových trubek byl propad ještě větší, a to o 16 procent. Za prvních pět měsíců letošního roku se podle předběžných dat výroba surové oceli v Česku propadla o dalších šest procent a dosáhla 1,9 milionu tun. Odvětví významně zasáhly dopady koronavirové krize, sdělila Ocelářská unie hájící zájmy výrobců.
18. 6. 2020|
Dunaj-Odra-Labe

Firmy by kanál Dunaj–Odra–Labe využily jen pro přepravu nadměrných nákladů. Uvítaly by spíš investice do železnic

Zdaleka ne všechny firmy oslovené Českou televizí by v plné míře využily možnost lodní dopravy, kterou by nabídl kanál Dunaj–Odra–Labe. Po vodě je podle nich vhodné vozit především nadměrné náklady, které se špatně přepravují po silnicích a po železnici, a zboží, které není potřeba doručit rychle. Podle studie proveditelnosti zveřejněné ministerstvem dopravy by po zprovoznění celého kanálu v roce 2079 zmizelo ze středoevropských silnic pět tisíc nákladních aut denně. Pokud by byla v provozu jen větev Dunaj–Odra, ubyly by jen tři tisíce kamionů.
6. 5. 2019|