TÉMA

D52

Křížení dálnic na jihu Brna čeká přestavba kvůli vysokorychlostní železnici. Změny se dotknou firem v okolí

Křížení dálnic D1 a D52 dostane novou podobu. Ještě loni přitom Ředitelství silnic a dálnic tvrdilo, že křižovatku na jihu Brna ponechá ve stávající podobě. Změnu, plánovanou nejpozději za tři roky, si ale vyžádala Správa železnic. Oblastí totiž pravděpodobně povede vysokorychlostní trať. Stavební práce se dotknou i firem v okolí křižovatky.
21. 2. 2024|

Územního řízení k obchvatu Mikulova se mohl účastnit rakouský spolek, rozhodl soud

Nejvyšší správní soud (NSS) potvrdil, že se rakouský spolek VIRUS mohl účastnit územního řízení k obchvatu Mikulova na Břeclavsku. Zamítl kasační stížnosti Krajského úřadu Jihomoravského kraje a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Potvrdil tak závěr Krajského soudu v Ostravě, podle kterého správní orgány ignorovaly snahu rakouského spolku o zapojení do řízení. Rozhodnutí je dostupné na úřední desce. Stavba obchvatu je součástí plánovaného dálničního spojení Brna s Vídní.
23. 6. 2021|

Obchvat Mikulova má opět územní rozhodnutí, Nejvyšší správní soud zrušil předchozí verdikt

Nejvyšší správní soud zrušil rozsudek, který připravovaný dálniční obchvat Mikulova připravil o územní rozhodnutí. Krajský soud v Ostravě musí rozhodnout znovu, územní rozhodnutí zatím platí. Obchvat je jednou z problematických částí dálnice D52, která by v budoucnu měla být součástí dálničního spojení Brna s Vídní.
22. 12. 2020|

Obchvat Mikulova je opět bez pravomocného územního rozhodnutí. Kvůli žalobě rakouského spolku

Krajský soud v Ostravě zrušil rozhodnutí jihomoravského krajského úřadu, které povolilo stavbu obchvatu Mikulova. Ten má být součásti připravované dálnice D52. Soud tak zohlednil žalobu rakouského spolku VIRUS. Úřad teď o námitkách spolku bude muset rozhodnout znovu. Rozsudek  je dostupný na úřední desce soudu.
2. 10. 2020|

Jihomoravský kraj trápí doprava a kapacita sociálních zařízení. Tématem voleb je i sucho

Čtyřčlenná koalice v čele s hejtmanem Bohumilem Šimkem (ANO) vede Jihomoravský kraj poslední čtyři roky. Region řeší dlouhodobě problémy s rozšiřováním dopravní sítě, a to jak na úrovni měst, kterým scházejí obchvaty, tak i v pomalém napojování na rakouské dálnice. Během posledních suchých let se tématem stal také nedostatek vody. Nové vedení kraje bude čelit i otázkám spojeným se stárnutím obyvatel, rozhodovat bude také o podpoře Velké ceny v Brně.
4. 9. 2020|

Stavba dálnice D52 do Rakouska se opět komplikuje. Spolek Voda z Tetčic uspěl s žalobou

Krajský soud v Brně tento týden zrušil rozhodnutí ministerstva životního prostředí, které umožňovalo Ředitelství silnic a dálnic připravovat výstavbu dálnice D52 v úseku mezi Pohořelicemi a Ivaní. Úspěšnou žalobu podal spolek Voda z Tetčic, vyplývá z rozhodnutí soudu a informací resortu. Česko by měl tah propojit se sousedním Rakouskem, za hranicemi už po dálnici jezdí auta.
16. 7. 2020|

Mikulov se dočká obchvatu. ŘSD má konečně pravomocné územní rozhodnutí

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo pravomocné územní rozhodnutí pro stavbu obchvatu Mikulova. Uvedl to generální ředitel ŘSD Radek Mátl na svém twitterovém účtu. Jde o nejjižnější část dálnice D52, která by měla propojit Brno a Vídeň. Na českém území zbývá postavit 23 kilometrů, Rakušané poslední úsek dokončili v září.
5. 12. 2019|
Doporučujeme

Proč to šlo a proč to nejde? Nejvíc kilometrů dálnic vzniklo v 70. a nultých letech, jinak se v Česku paběrkovalo

Dálnice se u nás v různých dekádách stavěly i nestavěly, stavěly více či méně, někdy vůbec a nakonec se všichni vymlouvali na všechny, když vysvětlovali, proč se slibuje, že se bude stavět a nestavělo se. Cimrmanovské střídání fáze očekávání s fází zklamání je u výstavby dálnic v Československu a Česku příznačné a revoluce na něm vlastně nic nezměnila. I když důvody, proč to nejde, byly za socialismu a za kapitalismu trochu jiné.
25. 11. 2019Aktualizováno30. 11. 2019, 12:09|

Výjimky z ochrany přírody pro dálnici D52 u Pohořelic soud zrušil, stavba se tím opět zdrží

Krajský soud v Brně zrušil výjimky udělené podle zákona o ochraně přírody a krajiny pro stavbu dálnice D52 z Pohořelic do Ivaně. Příprava stavby se tam proto zdrží. U obchvatu Mikulova soud naopak výjimku potvrdil.
26. 2. 2019|