„Když jsem ji viděl umírat v Marbelle, bylo mi, jako bych ztrácel někoho z rodiny, teď mám pocit zmrtvýchvstání,“ radoval se po dnešním spuštění lodi na vodu kapitán Josef Dvorský. Okamžiku, kdy se dnes lodní kýl opět dotkl mořské vody, předcházely měsíce usilovné práce.
Po loňském ztroskotání měla loď poškozený kýl, rozbité kormidlo i obšívku. Tým kolem La Grace odhadl škody na 18 až 20 milionů korun. Vzhledem k tomu, že loď byla dva týdny zcela pod vodou, bylo třeba vyměnit kompletní vnitřní vybavení lodě a opravit motor i elektroinstalaci. Díky nadšení a sbírce, na kterou lidé přispívali na záchranu lodi, se to podařilo a La Grace je teď znovu na vodě. Je sice o něco těžší, zato stabilnější.
Na opravách se podílely desítky dobrovolníků, kteří do Španělska vyráželi na vlastní náklady. Ti, kteří nemohli být ve Španělsku, pomáhali ve Valašském Meziříčí v dílně lodního tesaře Viléma Pavlici.
Plachetnice je replikou lodi z poloviny 18. století. Má přitom stejné jméno jako loď pobělohorského exulanta, rodáka ze středočeského Mšena Augustina Heřmana, který ve službách nizozemské Západoindické společnosti v 17. století několikrát přeplul Atlantik a později se stal údajně největším vývozcem indiga a tabáku v Americe. La Grace (v překladu to znamená Půvabná) dva roky stavěly stovky dobrovolníků v Egyptě. Její kýl se vody poprvé dotkl 5. prosince 2010 a slavnostní evropský křest se uskutečnil 1. května 2011 v Řecku. Loď pak plula Rudým mořem, Středozemím, Atlantikem i Karibským mořem.