Markéta Foglová, vedoucí oddělení výzkumů a analýz Czechtourism
„Není to vůbec jednoduché (spočítat příjmy z queer turistiky). Neexistují statistiky a nikde se neeviduje, pokud přijede turista, jakou má sexuální orientaci. Čísla vychází především z návštěvnosti různých klubů nebo služeb pro tuto klientelu nebo třeba gay friendly hotelů. Dá se vycházet i přímo z průzkumů mezi touto komunitou.“
Vyšší počty rezervací, hlavně ze zemí západní a střední Evropy, potvrzuje i ředitel obchodu a marketingu pražského hotelu Kempinski Daniel Tylinger. „Předpokládáme, že význam Prague Pride v následujících letech i nadále poroste a bude lákat do metropole stále více hostů, stejně jako je tomu nyní v zemích západní Evropy. Pro hotel Kempinski prozatím není důležitý ekonomický přínos, který v letošním roce nebude nijak výrazný, ale spíše přínos společenský,“ míní Tylinger.
Rostoucí prodeje zaznamenávají i někteří obchodníci zaměření na gay zákazníky. „Prodeje jsou nyní v našem obchodě zhruba na úrovni předvánočního období. Největší poptávka je po vlajkách a barvách na obličej,“ vysvětlila Markéta Navrátilová z Queershop.cz.

Komentář Markéty Foglové z CzechTourism
Podle odborníků mohou podobné akce, jako je Prague Pride, přispět k propagaci Česka jako velmi přátelské země k menšinám, a posilovat tak počet příjezdů gay a lesbických turistů. „Česká republika, potažmo Praha, je oblíbená a považovaná za tolerantní,“ říká vedoucí oddělení výzkumů a analýz z agentury Czechtourism Markéta Foglová.
Gayové a lesby pomůžou (nejen) pražskému turismu
Do Česka podle viceprezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomia Okamury ročně přijíždí zhruba 400 tisíc homosexuálních turistů. „Z hlediska cestovního ruchu je Prague Pride přínosem, jsme v situaci, že bojujeme o každého turistu, a tato akce zajistí pro svoji cílovou skupinu propagaci Prahy jako destinace. Je zajímavá i z hlediska útrat, jelikož homosexuální turisté utrácí ve světě v průměru více než ostatní, protože nemají výdaje spojené s dětmi,“ doplnil.
Gayové a lesby stráví podle Alice Dvořákové z agentury CzechTourism obvykle při tomto druhu cestovního ruchu v dané destinaci v průměru tři noci. „Podle průzkumů si téměř 40 procent homosexuálních turistů vybírá luxusní hotely,“ uvedla Dvořáková. Většina zahraničních návštěvníků pochází podle odhadů agentury CzechTourism z Německa, Nizozemska, Slovenska, USA, Belgie a Rakouska.
V současnosti je v České republice kolem 30 specializovaných podniků pro homosexuály, jako jsou kluby, kavárny a sauny. V hlavním městě jsou již také speciální ubytovací zařízení pro homosexuální turisty.