Další půlrok bez vlaků. U Karlových Varů se znovu opravuje trať, která se předloni zřítila

Začala železniční výluka, která téměř na půlrok odřízne Karlovy Vary od severních Čech. Cestující nedojedou do lázeňského města bez přestupu z Prahy, Ústí nad Labem ani Chomutova. Správa železnic opět upravuje úsek Hájek–Dalovice, kde se v roce 2018 sesunul svah pod tratí. Měla by to být poslední ze série výluk, nestabilní násyp nahradí zcela nový.

Video Události v regionech (Praha)
video

Události v regionech: Na trati mezi Karlovými Vary a Ostrovem začala dlouhodobá výluka

Výluka, která ovliňuje provoz na dvoukolejné podkrušnohorské magistrále spojující Ústí nad Labem a Cheb, začíná 15. května a potrvá až do konce října. Všechny vlaky přijíždějící ze směru od Chomutova končí v Ostrově nad Ohří, náhradní autobusy odtud jezdí do Karlových Varů, kde je opět možné přestoupit do vlaků.

„Doprava bude organizována podle výlukového jízdního řádu, v němž se liší některé časové polohy vlaků,“ varoval cestující karlovarský krajský ředitel Českých drah Vladimír Omelka. V jiném čase než obvykle podle něj pojedou asi čtyři desítky spojů.

Železničáři nechají v nestabilním kilometrovém úseku mezi Dalovicemi a Hájkem v blízkosti krajského města odtěžit nestabilní drážní těleso a stabilizovat podloží, na kterém následně vznikne nové vyztužené těleso náspu. Nanovo vznikne železniční svršek i trakční vedení. V rámci rekonstrukce za 548 milionů korun nechá Správa železnic vyměnit také jeden most.

Problémy na hlavní trati u Karlových Varů začaly v roce 2018, kdy se pod tratí zřítil násyp, jedna kolej zůstala viset ve vzduchu, druhá byla na okraji propasti. Provizorní oprava trvala několik měsíců, loni následovala další fáze, která měla situaci stabilizovat. 

Správa původně předpokládala, že tím opravy skončí. Další měření ale ukázala, že podobný scénář hrozí i na dalším místě poblíž. Nakonec tedy padlo rozhodnutí o obnově celého kilometru trati. „Úsek trpí na následky nevhodně provedené technologie rozšiřování náspu, ke které zde došlo zhruba před sto lety,“ uvedl oblastní ředitel Správy železnic v Ústí nad Labem Martin Kašpar.

Ačkoli vlaky začnou do Karlových Varů ze severovýchodu přijíždět opět v listopadu, celá rekonstrukce potrvá déle – až do příštího jara. Potom by měly skončit pomalé jízdy a vlaky budou opět moci využívat plnou traťovou rychlost.