K cestování veřejnou dopravou na Karlovarsku vystačí jedna karta

K jízdě veřejnou dopravou v Karlovarském kraji postačí od října jedna čipová karta. Kraj se dohodl na společném standardu s provozovateli autobusů i vlaků. K nákupu časových jízdenek mohou lidé použít Karlovarskou kartu, Plzeňskou kartu nebo In Kartu Českých drah. Systém zatím nebude funkční jen v hromadné dopravě krajského města a Ostrova. I tam se ale na integraci jízdenek pracuje.

Hromadná doprava v Karlových Varech
Zdroj: ČTK Autor: Slavomír Kubeš

Od října si cestující mohou předplatit neomezené cestování v některých z celkem 32 zón v kraji, a to buď na sedm, nebo na třicet dní. Bude možné i kombinovat cestování s časovou jízdenkou a doplacení úseku mimo zaplacenou zónu.

Výrazně se také rozšíří dosažitelnost karet a předplatného i na prodejní místa Českých drah. Běžný cestující s předplaceným časovým jízdným bude moci v zaplacených zónách jezdit neomezeně a všichni dopravci budou jeho kartu přijímat.

„Největší výhoda systému bude v dostupnosti a zavedené kvalitě, kterou Plzeňská karta a In Karta Českých drah mají. A bude to rozšíření služeb pro cestující. Karta bude mít další funkce, které budeme přidávat tak, aby byl systém čím dál lepší,“ uvedl náměstek hejtmanky Karlovarského kraje Martin Hurajčík (ANO).

Zatímco náklady společné regionální časové jízdenky byly před lety odhadovány na 85 milionů korun a deset milionů na roční provoz, od října zaváděný systém bude podle kraje stát jen 2,2 milionu a roční náklady na provoz budou kolem dvou set tisíc korun. Nižších nákladů kraj podle svých slov dosáhl díky využití již existujících technologií.

Karlovarský kraj chtěl vytvořit vlastní systém společné karty pro autobusovou i vlakovou dopravu už v roce 2007, tehdy se to ale nepodařilo. Když pak zavedly vlastní kartu Karlovy Vary, a to odvozením od systému Plzeňské karty, nemělo podle Hurajčíka smysl vymýšlet něco nového. Byl tak využit stávající systém, implementovaný i do In Karty Českých drah.