Uzavírka dálnice D10 před Prahou skončila se čtyřhodinovým zpožděním. Odpolední špičku již nepostihne

UDÁLOSTI: Na 18 hodin se protáhla noční uzavírka dálnice D10 u Prahy (zdroj: ČT24)

Uzavírka dálnice D10 mezi Prahou a Brandýsem nad Labem skončila místo plánovaných 10 hodin dopoledne až po půl třetí odpoledne. Již dříve se podařilo otevřít alespoň směr na Prahu, kde působila uzavírka větší problémy. Uzavírku si vyžádal Středočeský kraj, který potřeboval snést most nad dálnicí.

Dálnice D10 je mezi 3. a 10. kilometrem zhruba od 14:40 opět plně průjezdná. Řidiči tedy nemusí z metropole jezdit po souběžné dálnici D11 a pak přejíždět po silnici II. třídy. Uzavírka směru na Mladou Boleslav a Turnov trvala asi o půl hodiny déle než ve směru na Prahu, kde se začalo jezdit již kolem 14. hodiny. 

Právě ve směru na Prahu byly v neděli dopoledne potíže, před sjezdem se vytvořila kolona a zácpy byly i na objízdné trase. Nakonec se podařilo uzavírku ukončit tak, že nepostihla nedělní odpolední špičku.

Přesto nabrala demolice mostu, přes který vedla silnice Svémyslice–Zeleneč, kvůli které si Středočeský kraj uzavření dálnice vyžádal, velké zpoždění. Původně totiž silničáři plánovali, že D10 otevřou v 10 hodin dopoledne. Na demolici si vyhradili čtrnáct hodin – uzavírka začala v sobotu v osm večer.

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla se vše zdrželo kvůli tomu, že dělníci nemohli provést přípravné práce před samotnou demolicí za provozu. „Vzhledem k tomu, že se během přípravných prací uvolňovaly části mostní konstrukce a hrozily pádem do ještě zprovozněné dálnice, nebylo možné pokračovat,“ uvedl Rýdl s odvoláním na stavbyvedoucího.

Ve srovnání se starými mosty nad dálnicí D1, které postupně likviduje a nahrazuje Ředitelství sinic a dálnic v rámci modernizace D1, byla demolice toho nad D10 komplikovanější. Měl ocelové nosníky, na kterých ležela železobetonová deska. Nebylo možné ho poměrně rychle rozstříhat. Poslední nosník dělníci sundávali až v době, kdy měla být dálnice téměř připravená k obnovení provozu.

Zdržení vysvětlují krajští silničáři i tím, že proběhly také práce, kvůli kterým by se jinak dálnice musela uzavřít za dva týdny znovu. Přesto ještě není zcela jisté, že další omezení na místě bývalého mostu na D10 již nebude.

Demolice mostu nad dálnicí D10
Zdroj: ČT24

Středočeský kraj nechal nad D10 odstranit most, po kterém vede silnice III. třídy ze Svémyslic do Zelenče. „Je ve špatném technickém stavu. Byl zařazen do skupiny číslo 7, čím se snížila jeho nosnost, a hrozilo, že by po něm nemohly jezdit autobusy,“ vysvětlil důvod demolice stavbyvedoucí Miroslav Ritnošík s tím, že do konstrukce mostu zatékalo.

Nový most by měl být řidičům k dispozici v září. Zatím ho musí objíždět buď okolními obcemi, nebo po oficiální objízdné trase, která je zavede až do Brandýsa nad Labem. Kvůli uzavírce mostu má také výluku autobusová linka 353.