Nejen Prahu trápí mosty. V Karlových Varech je budou diagnostikovat, opravovat i bourat

V Karlových Varech mají potíže s mosty (zdroj: ČT24)

Karlovy Vary začnou příští rok opravovat poškozené mosty. Město rekonstrukce vyjde na miliony korun. Nejdřív přijdou na řadu ty menší, které se už rozpadají. Velké mosty přes řeku Ohři čeká rozsáhlá diagnostika. Ve městě dál zůstává zavřený Doubský most na hlavním tahu na Plzeň, který patří státu. Brzy půjde k zemi.

Koptův most přes řeku Teplou v Karlových Varech je prvním z městských mostů, který čeká po novém roce demolice. Na dvou místech se už propadl asfaltový povrch. Radnice ho původně chtěla jen opravit.

„Most bude sejmut, odstraněn a bude se dělat úplně nová mostní konstrukce. Náklady vzrostly z nějakých šesti milionů na devět milionů korun,“ informoval o nových plánech náměstek primátorky Petr Bursík (ODS).

Speciální průzkum čeká i nejvytíženější most ve městě, Chebský. Město na jeho diagnostiku vypsalo samostatné výběrové řízení. O způsobu jeho opravy tak stále není rozhodnuto. Už teď je ale podle radních jasné, že část mostu nad řekou je relativně v pořádku. V podstatně horším stavu je ovšem druhá část nad železnicí.

Další čtyři miliony korun bude stát diagnostika osmi ohrožených mostů a čtyř lávek. „Jsou tam čtyři mosty, které jsou na stupni šest týkajícím se mostní konstrukce. Stupeň šest už je stav, kdy je nutno to okamžitě řešit,“ uvedl Bursík.

Chodci užívají Doubský most i přes zákaz

Sérii prohlídek mostů vyvolal havarijní stav toho Doubského na hlavním tahu z Karlových Varů na Plzeň. Patří státu. V srpnu, čtyři měsíce po jeho uzavření, ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) prohlásil, že sondy odhalily poškozená výztužná lana a most musí jít k zemi.

„V současné době probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby s tím, že otevírání obálek předpokládáme 17. ledna a cílem je tedy vybrat zhotovitele, který provede jak demolici, tak výstavbu nového mostu,“ sdělil oblastní ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karlovy Vary Lukáš Hnízdil.

Uzavřený most ztěžuje život nejen řidičům, ale i chodcům. Ti i přes přísný zákaz statiků odstranili zábrany a most přecházejí.

Havarijní stav Doubského mostu navíc zkomplikoval plány karlovarské radnice na opravu mostu Dvorského. Ten je zhruba o kilometr dál po proudu řeky Ohře a vede po něm objížďka. Uzavírka obou mostů najednou by znamenala dopravní kolaps.

80 metrů dlouhý Dvorský most byl postavený v roce 1970. Původní železnou konstrukci totiž dva roky předtím zničil sovětský tank při okupaci Československa. I v jeho případě odborníci doporučují jeho stržení a stavbu nového s životností 100 let.