Na velká omezení a s tím spojená dopravní opatření se musejí připravit řidiči v Moravskoslezském regionu. Kraj a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chtějí v zimě pro kamiony uzavřít úsek silnice I/48 mezi Rychalticemi na Frýdecko-Místecku a Rybím na Novojičínsku. Nákladní doprava by mohla jezdit odklonem přes dálnici D1.
Důvodem jsou podle mluvčí kraje Nikoly Birklenové práce na přestavbě silnice na dálnici D48 a hůře průjezdná provizorní přeložka silnice. Případné uzavření bude podle ní souviset s počasím a množstvím sněhu.
Podle redaktora České televize Marka Slavíka dělníci staví za plného provozu. „Denně tudy projede až 150 tisíc automobilů. Řidiči se tak musejí připravit na pomalou jízdu. V ranních a odpoledních hodinách pak na kolony,“ dodal.
Situaci zkomplikoval už zbouraný most u Libhoště na Novojičínsku, kvůli kterému teď musejí řidiči jezdit po provizorní přeložce. Tento dočasně vybudovaný úsek komunikace ale nevyhovuje těžké tranzitní dopravě. V zimě hrozí, že by tu kamiony mohly uvíznout a zablokovat celý provoz.
Stavbaři původně počítali s tím, že most budou bourat a stavět postupně po částech. V takovém případě by byl zachován provoz alespoň na jedné polovině mostní konstrukce. To ale možné nebylo a most musel být stržen celý.
„Provizorní objížďka je klikatá a strmá a úřady se obávají kolapsu dopravy v zimě,“ doplnil Marek Slavík. Nedaleko za Novým Jičínem totiž auta sjíždějí ze čtyřproudé cesty na okresní vozovku a hned musejí odbočit. Na malé křižovatce panuje velký provoz. „V příkopu jsou již zbytky nárazníků, dokonce i celá mlhovka,“ všiml si Marek Slavík.
Silničáři apelují na řidiče, aby dodržovali předpisy. „Obáváme se ale, že sníh a náledí mohou zkomplikovat situaci v celém úseku. Procento stoupání před křížením u obce Rybí je vysoké, jakmile kamiony zůstanou stát, kde nemají, vznikne kolona a obrovský problém. Nebudeme tu schopni otáčet vozidla, provoz se úplně zablokuje. Proto tu nejspíš bude platit zákaz projíždění pro těžkou kamionovou dopravu,“ dodal k tomu vedoucí moravskoslezské dopravní policie Jiří Zlý.
Přestavba D48 je jedním z hlavních projektů kraje
Rekonstrukce silnice číslo 48 na dálnici D48 je jedním z nejdůležitějších dopravních projektů, na kterých se nyní v Moravskoslezském kraji pracuje. Silnice byla dosud čtyřproudou komunikací bez středového rozdělení.
Její přestavba začala loni, trvat má do roku 2020 a bude stát více než dvě miliardy korun. Po celou dobu musejí řidiči na 11,5 kilometru dlouhém úseku mezi obcemi Rybí a Rychaltice počítat s dopravním omezením.
Silnice I/48 je jednou z páteřních komunikací v Moravskoslezském kraji. Dálnice D48 po svém dokončení povede od dálnice D1 v Bělotíně kolem Nového Jičína a Frýdku-Místku až po dálniční přechod do Polska v Chotěbuzi na Karvinsku, kde naváže na polskou silnici do Krakova.
Z více než 70 kilometrů je už přes 30 kilometrů v provozu. Součástí D48 má být i obchvat Frýdku-Místku, jehož stavba se připravuje už zhruba 20 let, stále se ale zdržuje.






