Stop reklamě na alkohol s mladistvými herečkami

Praha - Reklamní spot, v němž vystupují dvě herečky popíjející Fernet Stock 8000 s gumovými medvídky, se stahuje z obrazovek. Podle rady pro reklamu je neetický. Podle etického kodexu Rady totiž nesmí žádná osoba, která představuje v reklamě na alkohol jeho konzumenta, být mladší 25 let nebo tak i vypadat. Společnost Stock Plzeň verdikt rady respektuje, ve sporu ale hodlá pokračovat.

„Zásadně s ním ale nesouhlasíme a dnes jsme se proti verdiktu u rady odvolali. Považujeme rozhodnutí za absurdní. Dvěma herečkám je aktuálně 27 a 28 let, jsou to mladé dospělé ženy. Oblečení ani make-up je nijak neomlazují," komentuje situaci ředitel Stocku Plzeň - Božkov Martin Petrášek a upozorňuje, že rituál pití s medvídkem, který rada považuje za rozhodující, vymysleli sami konzumenti. Adrenalinová zábava ve spojení s konzumací alkoholu a hravost podle něj také nejsou pro argumentaci kontrolního orgánu dostatečné.

Spot v režii Wayna Hollowaye, který „má na svědomí“ reklamní agentura Sabotage, běžel 2 měsíce v běžném vysílacím čase, určen byl pro cílovou skupinu 25-35 let.

Kontrolní orgán rozhodl na základě stížnosti fyzické osoby.

Vydáno pod