Prvních třech dílů se prodalo po světě přes třicet milionů kopií a novinka Halo: Reach úspěšnou sérii pravděpodobně nepokazí. Hned při její premiéře za ni totiž hráči utratili 200 milionů dolarů. „Halo je zásadní část naší konzolové strategie. Necháváme hráče, aby nám pomáhali s dalším vývojem celé série. Úspěch při zahájení prodeje nás obrovsky motivuje k tomu zrušit dovolené a vymýšlet další pokračování,“ tvrdí Phil Spencer z Microsoftu.
Japonské Nintendo chce oznámit detaily své nové konzole 3DS až ke konci září, a tak veletrh vynechala. V Japonsku ale vystavují i menší vývojáři, kteří se zaměřují na nové a rostoucí herní scény - mobily a internet. „Herní trh loni dvojnásobně přerostl hudební a filmový trh dohromady. Kdybychom měli srovnat prodeje her s něčím podobným, tak asi s velkými hollywoodskými trháky,“ vysvětluje Stephen McGill z Microsoftu. „Například v den premiéry filmu Toy Story 3 utratili diváci za lístky 109 milionů dolarů. My jsme před třemi lety utržili v den premiéry Halo 3 170 milionů,“ dodává.

Reportáž Jana Beránka
I na herní trh ale dolehla krize. Organizátoři letošního jubilejního dvacátého ročníku očekávají pětiprocentní pokles návštěvnosti. I tak jich ale na výstaviště Makuhari dorazí přibližně 180 tisíc.
