Stavební sezona na D1 končí, do neděle proto bude u Mirošovic v každém směru jediný pruh

Stavební sezona na dálnici D1 končí. Dělníci se do jara stáhnou z úseků, které mají opravenou jednu polovinu, protože zahajovat nyní práce na té druhé by bylo podle Ředitelství silnic a dálnic riskantní – práce by neskončily před zimou. Jako první se do plného provozu vrací úsek Mirošovice–Hvězdonice, kde ale kvůli úpravám dopravního značení nejprve musí řidiči přetrpět víkendové komplikace. Začínají v pátek večer.

Omezení na dálnici D1
Zdroj: ČTK Autor: Luboš Pavlíček

U Mirošovic končí šestipruhová část dálnice D1 a začíná první z úseků, kterých se týká velká modernizace probíhající na etapy již od jara 2013. V posledních měsících se zde jezdilo ve zúžených jízdních pruzích osmdesátkou, ještě před koncem týdne by se ale měla vrátit sto třicítka a většina omezení skončit. Výjimkou je kilometr v okolí hvězdonického mostu, kde se bude pracovat až do listopadu.

Aby bylo možné odstranit provizorní betonová svodidla a změnit dopravní značení, musí však řidiči nejprve absolvovat víkend, během kterého jim zbude v každém směru jediný jízdní pruh.  Omezení začalo v pátek odpoledne, provoz se kvůli němu zpomalil, občas se auta zcela zastavila. „Běžný dálniční provoz bez omezení bude v úseku plně obnoven v neděli večer,“ avizovala mluvčí stavební firmy Eurovia CS Iveta Štočková.

Není to jediné velké omezení na D1, které o víkendu skončí. S měsíčním předstihem bude od nedělního večera bez větších omezení průjezdný také  šestipruhový úsek u Prahy. Zde by se měly závěrečné úpravy svodidel a značení obejít bez dodatečných uzavírek, řidičům zůstanou v každém směru dva pruhy.

Stavební sezona se nachyluje i na dalších třech rozkopaných úsecích D1. Kromě úseku Mirošovice–Hvězdonice mají do konce září skončit práce i v úsecích Velký Beranov – Měřín a Devět křížů – Ostrovačice. Podobně jako v u Mirošovic půjde o přípravu na zimu – práce ještě budou pokračovat v příštím roce na druhé polovině dálnice. Podle ministerstva dopravy jsou na opravu jednoho jízdního pásu potřeba čtyři měsíce, během kterých není možné práce přerušit, do zimy by se tedy nyní již zbytek oprav nestihl.

V říjnu potom dělníci vyklidí úsek Soutice–Loket, který již bude úplně hotový. Následovat budou i zcela dokončené stavby Humpolec – Větrný Jeníkov a dálniční obchvat Velkého Meziříčí. Před zimou ustanou práce také mezi Koberovicemi a Humpolcem, které však budou pokračovat i napřesrok.