Správa železniční dopravní cesty, které trať patří a odpovídá za její opravu, dopoledne očekávala, že se podaří zprovoznit jednu kolej kolem dvanácté hodiny. „Kolem 6:00 se podařilo odtáhnout poslední vagon,“ poznamenal Halla. „Nejvíc byl poničený železniční svršek, v menší míře trolej a sdělovací a zabezpečovací zařízení – tam je škoda za sto až dvě stě tisíc,“ dodal ředitel olomoucké Správy dopravní cesty Václav John.
Vlaky už jezdí, ale se zpožděním

Reportáž Evy Knajblové
Před druhou byl obnoven provoz všech vlaků – dálkových i regionálních. Podle mluvčí ČD Kateřiny Šubové ale kvůli jednokolejnému provozu a snížené rychlosti na 10 kilometrů za hodinu musí cestující počítat zhruba se čtvrthodinovým zpožděním. „Intenzivně pracujeme také na zprovoznění druhé koleje, která byla více poškozená. Snažíme se, aby byla sjízdná ještě během dneška. Obnovení běžné rychlosti na kolejích je však otázkou několika dnů,“ doplnil Halla.
Cestující většinou měli pochopení k nutnosti přestoupit do autobusu, méně se jim ale líbily některé organizační zmatky. „Jeli jsme z Kojetína o vlak dřív, přijeli jsme sem – a oni nám to pustili na Opavu,“ postěžovala si cestující, které ujel vlak.
Proč jela lokomotiva, kam neměla, zjišťují inspektoři
Pokračuje i vyšetřování příčin sobotní nehody. Podle Jana Kučery z Drážní inspekce měl nákladní vlak povolenou jízdu, a to rychlostí nejvýše 40 kilometrů za hodinu, kterou nepřekročil. Problém tak je na straně posunovací lokomotivy.
Mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera
„Posunovací lokomotiva měla zastavit. Zjišťujeme, zda se jedná o chybu strojvedoucího či o technickou závadu. Budeme tedy zkoumat například technický stav lokomotivy. Stanovení příčiny nehody je spíše otázkou týdnů než dnů.“
Při nehodě se nikdo nezranil, vykolejilo ale sedm nákladních vozů, dieselová posunovací lokomotiva a jeden osobní vůz, se kterým manipulovala. Škoda na lokomotivě a osobním vagonu činí zhruba milion korun, na nákladních vozech vznikla škoda ve výši asi 2,5 milionu korun. Poškození kolejí, trolejí, systému ohřevu výhybek a zabezpečovacího zařízení bylo vyčísleno celkem na 2,1 milionu korun.